|
Forstærker remote virker ikke når tv er tændt |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
LarsCL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2015 Status: Offline Point: 53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2017 kl. 20:44 |
Hej Forum.
Jeg har et problem som ingen rigtig kan løse eller forklare, jeg tænker derfor der måske sidder et par kloge hoveder herinde der kan hjælpe. Jeg købte for nyligt den nye NADc 388 og fik monteret deres HDMI mdc board i denne. Jeg kører hdmi fra min intel NUC som input, og har output via hdmi til et samsung tv. Jeg lagde dog ret hurtig mærke til der var noget galt med fjernbetjeningen til forstærkeren, den virkede lidt som vinden blæste og jeg lånte en anden med hjem af HFK med samme oplevelse. Meget føjsøgning senere fandt jeg ud af fejlen indtil videre kun har opstået når fjernsynet har været tændt. Hvis fjernbetjeningen til forstærkeren ikke virker skal jeg slukke fjernsynet for at den så øjeblikkeligt virker igen. Den anden vej har jeg også brugt fjernbetjeningen, tænde for fjernsynet og med det samme fjernsynet var bootet op holdt fjernbetjeningen til forstærkeren op med at virke. Forstærkeren har været til service og har fået opdateret sin firmware men problemet er der stadig. HFK ved det ikke, deres værksted ved det ikke, NAD ved det heller ikke. Har i nogen bud på hvad der kan være på spil her? Forstærkeren står på en hylde under fjernsynet med en glasplade imellem. Jeg har deaktiveret Anynet og hdmi CEC på fjernsynet og er løbet tør for ideer. Håber nogen har nogle gode bud. Vh Lars
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19816 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at hive HDMI kablet ud, virker den så?
Klaus |
|
![]() |
|
Det har jeg ikke prøvet, syntes at have hørt det kan beskade udstyret at hive hdmi kabler ud?
Men dog virker det i det jeg slukker fjernsynet og omvendt.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Tænd begge dele igen og test. Min tanke er om det er lys fra TV skærm der generer IR signal? Kan evt. også prøves med kortvarig tildækning at TV med tæppe eller andet. Mhh. JørgenT |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19816 |
Ja, hvis udstyret er tændt. Mit forslag går på at slukke for alt udstyr på stikkontakten (eller hiv forlængerledningen ud), tage HDMI kabel ud og så tænde udstyret igen. Prøver du uden HDMI kabel, finder du ud af om det er kommunikationen gennem kablet der driller, eller om det er noget fysisk der blokerer for ir signalet til forstærkeren. Klaus |
|
![]() |
|
Nå på den måde. Det har jeg haft prøvet, når tv´ikke er forbundet til forstærkeren virker denne fint. Jeg har også prøvet med en ps4 som input også via hdmi for at se om det var her fejlen lå.
HFK´s værksted var også inde på den med at det var noget IR forstyrrelse, men det kan ikke være her fejlen ligger da fjernbetjeningen ikke virker selvom jeg holder den lige foran sencoren. Desuden oplever jeg ikke fejlen hvis tv´et er tændt og hdmi er pillet fra. Så jeg er 99,99% sikker på det er i forbindelsen mellem forstærker og tv vi skal finde fejlen
|
|
![]() |
|
Og alt angående kommunikation via HDMI er også slået fra i forstærkeren?
Klaus |
|
![]() |
|
Hvad tænker du jeg skal slå fra på forstærkeren?
|
|
![]() |
|
Alt omkring styring via HDMI.
Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Dette er kun relevant, hvis det er en plasma skærm man har. M.v.h. |
|
![]() |
|
Jeg skal måske have det skåret ud i pap, men jeg kan ikke se hvad jeg kan slå fra på forstærkeren der omhandler styring via hdmi? Jeg har været alle menupunkter igennem og kan ikke se noget der overhoved er noget der omhandler styring via hdmi
Redigeret af LarsCL - 13-Januar-2017 kl. 05:51 |
|
![]() |
|
Okay, på min forstærker (Marantz surroundreceiver), kan jeg slå "HDMI control" til eller fra. Man har din NAD ikke det, så lugter det lidt af at den burde have det....
Der er for mig ingen tvivl, det er en softwarebug. Måske kan sådan en dims her http://www.av-connection.dk/?PGr=6740 kan hjælpe? Den afbryder ben 13 i HDMI kablet afbrydes, så der ikke længere er CEC mellem enhederne. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |