recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W CM8 S2 - Hjemmebiograf ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W CM8 S2 - Hjemmebiograf ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lyc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-April-2011
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&W CM8 S2 - Hjemmebiograf ??
    Sendt: 29-Januar-2017 kl. 08:53
Hej - Jeg har lige købt ny receiver Yamaha RX-A1060 og vil nu opgradere på højtalersiden i mit 5.1 surround. I dag har jeg B&W på alle positioner og har ladet mig fortælle at det er bedst at holde sig til samme mærke i et surround setup. Jeg har i front xt2, bag m1, center cxt, subwoofer PV1.
Min plan er at skille mig af med m1 bagest og sætte mine xt2 om bag ved og så købe nye front højttalere. Jeg har kigget B&W og kommet frem til at CM8 S2 er flot og lækker og lige hvad min hustru kan acceptere størrelsesmæssigt :). Det skal helst være højttalere som også kan spille musik. Nu har jeg så læst forskellige reviews og er kommet i tvivl om de er gode nok ? De får gennemsnitlig 4 ud af 5 stjerner i de tests jeg har læst, men jeg har ikke styr på hvilke anmeldere man kan regne med.
Er der nogen der kan hjælpe mig påvej ? Er højttalerne gode til det setup jeg har gang i ? Er det generelt gode højttalere at spille musik på ?
Mvh/Lyc
A/V: Yamaha RX-A1060
BD: NAD T557
Front: Focal Aria 926
Center: Focal Aria CC900
Surround: Focal Aria SR-900
Sub: REL T7
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 10:01
rygtet lyder at b&W er møg svære at drive. måske din forstærker ikke er god / kraftig nok uden en effektforstærker (?). 

det er korrekt at det er bedst hvis højtalerne er fra samme producent / linje, da klangen dermed vil være mere ens og dermed lettere for din reciever at få det til at lyde ens. men det er vist mest LCR at det er vigtigt, og knap så meget med baghøjtalerne. 

godt råd: tag ud og lyt til dem. også til andre højtalere. og ikke kun i hifiklubben. der findes masser af gode steder derude. 

Til top
Lyc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-April-2011
Sted: Middelfart
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2017 kl. 15:28
Tak for info.
Jeg tænker nok min reciever kan klare opgaven, spørgsmålet er mere om jeg skal satse på disse b&w cm8 s2 og dermed en opgradering til kun 14.000 kr eller jeg skal ud i et helt nyt setup med et andet mærke højttalere - men så skal jeg jo skifte alle højttalere og subwoofer - og så bliver det jo for alvor dyrere da jeg næppe får meget for de brugte højttalere.
Lyc.
A/V: Yamaha RX-A1060
BD: NAD T557
Front: Focal Aria 926
Center: Focal Aria CC900
Surround: Focal Aria SR-900
Sub: REL T7
Til top
JP70 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Januar-2017
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JP70 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 16:36
Som Random Hero skriver, så må du ud og lytte.

Jeg har selv lige været det samme igennem da jeg skulle udkifte mine B&W 603 S3.
Den første tanke, da jeg ville opgradere var at jeg bare skulle et par klasser op i B&W. Så turen startede hos Hifi klubben, hvor der blev lyttet til både B&W og Dali og jeg faldt faktisk for Dali lyden. 
Bestemte mig så for at lave en liste med alternativer og så blev der ellers lyttet til Dynadio, Sonus Faber, Martin Logan , Focal og et par stykker mere.
Jeg valgte så at skifte de 3 højttalere i front og har indtil videre beholdt sub og baghøjttalere og det virker fint. For mig var det lyden når jeg hører musik der afgjorde valget. Det var også musiklytning der gjorde at jeg ville opgradere, da de gamle B&W egentlig klarede filmlyden okay.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu