recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medier står som "Ikke tilgængelig" på Plex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medier står som "Ikke tilgængelig" på Plex

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Medier står som "Ikke tilgængelig" på Plex
    Sendt: 08-Februar-2017 kl. 18:21
Jeg har for et par uger siden købt en Nvidia Shield TV som primært skal bruges som server til Plex. Den har dog givet mig problemer lige siden. Det mest presserende problem lige nu, er at den efter kort tid beskriver mine videofiler som "Ikke tilgængelig", selvom der er oprettet forbindelse til serveren. Dette er gældende både på Nvidia'en og på alle mine klientservere.
Alle mine videofiler er lokaliseret på min NAS, som jeg selvfølgelig har tilsluttet Nvidia'en. Den eneste måde jeg kan afhjælpe "Ikke tilgængelig" problemet er ved at afkoble NAS'en fra Nvidia'en i dens indstillinger og derefter koble den på igen. Derefter kan jeg afspille mine videofiler i et par timer, men så bliver de utilgængelige igen.

Nvidia'en og mine klientservere har den seneste softwareopdatering.

Er der nogen af jer der har oplevet dette og ved hvad problemet kan være?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 19:54
Jeg oplever det, hvis forbindelsen til nas'en ryger på netværket
så skal man mounte nas'en igen
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2017 kl. 23:00
Det oplever jeg også, men det er langt fra hver gang at afkoblingen sker pga. det. Det sker automatisk i løbet af et par timer, uanset om NAS'en mister adgang til nettet eller ej.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2017 kl. 05:45
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Det oplever jeg også, men det er langt fra hver gang at afkoblingen sker pga. det. Det sker automatisk i løbet af et par timer, uanset om NAS'en mister adgang til nettet eller ej.
det lyder sært.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 11:05
Der er flere der beskriver samme problem med deres shield på Plex forum. Så det lyder som om det er et specifikt Nvidia Shield/Plex issue.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu