recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtalere til Squeezebox?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtalere til Squeezebox?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JesperDB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2017
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperDB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive højtalere til Squeezebox?
    Sendt: 24-Februar-2017 kl. 08:50
Hej :)

Jeg har en del af de gode gamle Squeezebox Duet liggende, som jeg gerne vil have sat op forskellige steder i huset.

Men jeg mangler nogle højtalere til dem, der gerne må opfylde disse krav:

- Skal være aktive

- Skal være relativt kompakte, have et neutralt design og gerne hvide

- Skal tænde og slukke automatisk (dvs skal ikke bruge strøm, når de ikke modtager noget)

- Skal altid starte på line input (fx har nogle af de nye højtalere det med at starte i en anden mode end sidst man slukkede for dem).

- Skal selvfølgelig ikke koste noget ;)

Nogle forslag?

Tak.

Mvh Jesper

Redigeret af JesperDB - 24-Februar-2017 kl. 08:51
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperDB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 14:30
http://www.tweak.dk/review/Argon-Audio-Octave-5A/2642/1/1

http://audioengineusa.com/Store/Powered-Speaker-Systems/A2-plus-Powered-Desktop-Speakers

Audioengine A5

Redigeret af JesperDB - 25-Februar-2017 kl. 09:00
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 15:41
Jeg bruger selv Argon Octave A5 med en Chromecast audio, og har tidligere brugt squeezebox touch. Og jeg er rigtig glad for højtalerne. Problemet er bare at de er taget ud at sortimentet, så den sidste mulighed er er demo sæt. [URL= ]https://www.hifiklubben.dk/tilbudstorvet/stockitem_435_argoct5awh//URL]
Med mindre der kommer noget nyt.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperDB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 16:50
Tak for tippet :)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 19:40
Hvorfor ikke også kikke efter et par squeezebox radio's ?
Dem har jeg 4 stående af - badeværelse, kontor, børnenes værelse
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 08:07
Et alternativ til de Argon er Audioengines A5 - dem har jeg brugt i køkkenet sammen med en squeezebox og nu en chrocast igennem en del år efterhånden. De leverer en ret god lyd til musik.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperDB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvorfor ikke også kikke efter et par squeezebox radio's ?
Dem har jeg 4 stående af - badeværelse, kontor, børnenes værelse

Jeg har allerede et par stykker Radio, samt en Boom.

Ville egentlig gerne have flere, men de er blevet lidt svære at få fat i.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperDB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Et alternativ til de Argon er Audioengines A5 - dem har jeg brugt i køkkenet sammen med en squeezebox og nu en chrocast igennem en del år efterhånden. De leverer en ret god lyd til musik.

Tak for tippet, de er dog ikke til at finde.

Virker dens auto power on/off fint nok? Hvor meget strøm bruger de i standby?

Redigeret af JesperDB - 25-Februar-2017 kl. 09:01
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 09:14
Der er også Audio pro Addon T14. De er lidt dyrere end de andre modeller, men Elgiganten kører af og til kampagner på dem. (1600-1800 kr)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hojttalere/ADDONT14WH/audio-pro-addon-t14-aktive-hojttalere-hvid
Audioengine A5+ har kun Auto standby. Dvs. at de skal tændes manuelt.
Scansonc laver også en model der tænder selv. Men det virker ikke nær så godt som på Argon Octave a5
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 09:25
Og jeg kan endda se, at det Octave 5a demo sæt, som linkede til tidligere. Er versionen med fjernbetjening. Det betyder ikke, at man kommer til at bruge den. Men bare at højtalerne er den nye version, der husker den sidste anvendte volume. Så man kan nøjes med at skrue op og ned på kilden i stedet for. :)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 13:45
Jeg har kun de gamle Audioengine A5 (ikke +), og jeg har ikke målt standby strømmen. De giver dog en hørbar lyd når de går i standby (lidt som et stik der bliver trukket ud).
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2017 kl. 14:44
Ja de slukker selv. (Standby) Men kan de vågne fra standby af sig selv, når man starter afspilning af musik.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu