recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC til blu-ray rip, søger forslag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC til blu-ray rip, søger forslag

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC til blu-ray rip, søger forslag
    Sendt: 31-Marts-2017 kl. 14:25
Jeg har en ordentlig samling blu-ray jeg gerne vil have lagt ind på min Plex server (Nvidia Shiekd).
jeg har desværre kun et almindeligt dvd drev i min pc, da det er en ældre maskine med en intel E8500 Dual core processor og 4 gb ram, tænker jeg ikke det kan betale sig at koste penge på et drev til den, selve processen vil formentlig tage en evighed for hver film😕
Søger derfor råd til en maskine der kan klare den process væsentlig hurtigere, det er det eneste den skal bruges til, så den behøver hverken være ny eller koste mange tusind kroner.
Planen er at rippe dem i makemkv og efterfølgende igennem Handbrake. Den nuværende maskine klarer en almindelig dvd på en lille dag..

Mvh Brian Høgh
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 18:50
Du har fuldkommen ret - det tager en krig, men det er primært på grund af drevene. BD-drev er ganske enkelt ikke i stand til at overføre så store mængder data ret hurtigt. - til gengæld er det stabilt. mit ældgamle lite-on BD-drev klarer en 13-16MB i sekundet og der er ikke voldsomt mange muligheder for ret meget højere hastighed.  og Den maskine du har ændrer ikke på den hastighed. Så behold du bare den maskine og køb et brugt BD drev. 

Til gengæld kommer du til at skulle bruge RIGTIGT meget DISKplads. - så brug hellere pengene på en god omgang diske til dem. hver film = +25GB Så kan du selv regne ud hvor meget plads du som minimum har brug for.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 19:29
Tak for input @claus_Jac. Jeg synes nu ikke det er læsning af dvd skiven i dag der tager lang tid, det er når filmen skal igennem Handbrake, det tager virkelig en evighed og det er kun 3-4 gb efter den er lavet om til mkv. Jeg troede at en større og kraftigere maskine ville kunne klare denne process hurtigere uden kvalitetstab?

Mvh Brian Høgh
Mvh Brian
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 20:23
En DVD fylder ca 3-4 GB, mens en Blu-Ray fylder 25-30 GB, det er trods alt 2 forskellige typer medier, og opløsningen er jo også større på Blu-Ray, så det burde ikke komme som en overraskelse at de fylder mere...
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 20:57
Nej det er jeg udmærket klar over, jeg pointere at det tager en evighed med en dvd med den nuværende opsætning, så det må tage endnu længere tid med en blu-ray. Den tid en ripning af en blu-ray tager vil jeg gerne have kortet ned kort sagt...

Mvh Brian Høgh
Mvh Brian
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2017
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 21:11
Handbrake er bare et umådelig sløvt program. Det tager VIRKELIG lang tid at konvertere en Blu-ray fra MKV til MP4 igennem Handbrake. For mig tager det vel dobbelt så lang tid, som at rippe den igennem MakeMKV til at starte med.

Jeg tror måske heller ikke, at en ny maskine vil gøre det væsentligt hurtigere for dig. Men derfor kan det jo godt være, at du trænger til noget nyt teknik - det er jo ikke så tosset 👍😉
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af duke_skywalker duke_skywalker skrev:

Handbrake er bare et umådelig sløvt program. Det tager VIRKELIG lang tid at konvertere en Blu-ray fra MKV til MP4 igennem Handbrake. For mig tager det vel dobbelt så lang tid, som at rippe den igennem MakeMKV til at starte med.

Jeg tror måske heller ikke, at en ny maskine vil gøre det væsentligt hurtigere for dig. Men derfor kan det jo godt være, at du trænger til noget nyt teknik - det er jo ikke så tosset 👍😉

Jeg tror bare jeg prøver med et drev først, synes der er andet teknik der mere vigtigt at invester i først

Mvh Brian Høgh
Mvh Brian
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2017 kl. 16:49
Jeg er ikke enig at din CPU er for lille, BD'en skal jo ikke bearbejdes datane skal kun igennem DMA kanalen, og som det er nævnt er BD drev generelt ikke specielt hurtige.
Mit Pioneer drev kommer på enkelte skiver op på 10x, men tit foregår ribningen med 1-2½x hastighed, det kan snilt tage en time, normalt dog 'kun' 20-30 minutter.

Jeg har +250 BD skiver på min harddisk - alle 100% image af disken, kopibeskyttelse og regions kode dog fjernet ;-) - og de fylder i snit 35,2 GB, mindst fylder Illusionisten med sine 10,8 GB og mest fylder Avatar (Red bird) med 48,9 GB.
Min samling består af film, dokumentar udsendelser og musikvideoer.

Lige pt savner jeg et nyt rippeprogram da AnyDVD HD er holdt op med at virke, nogen gode forslag? (Rip til image uden kopibeskyttelse)
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2017 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Jeg er ikke enig at din CPU er for lille, BD'en skal jo ikke bearbejdes datane skal kun igennem DMA kanalen, og som det er nævnt er BD drev generelt ikke specielt hurtige.
Mit Pioneer drev kommer på enkelte skiver op på 10x, men tit foregår ribningen med 1-2½x hastighed, det kan snilt tage en time, normalt dog 'kun' 20-30 minutter.

Jeg har +250 BD skiver på min harddisk - alle 100% image af disken, kopibeskyttelse og regions kode dog fjernet ;-) - og de fylder i snit 35,2 GB, mindst fylder Illusionisten med sine 10,8 GB og mest fylder Avatar (Red bird) med 48,9 GB.
Min samling består af film, dokumentar udsendelser og musikvideoer.

Lige pt savner jeg et nyt rippeprogram da AnyDVD HD er holdt op med at virke, nogen gode forslag? (Rip til image uden kopibeskyttelse)

Dvdfab kan vel gøre det.

Jeg forstår ikke rigtigt at det skal være en process der tager så lang tid. Da jeg brugte dvdfab, fjernede jeg kopibeskyttelsen på en BD, kopierede filmen med de ønskede tekster og lyd, og fjernede alt andet. Det hele var overstået på på 20-40 min på en halvgammel 3 kernet athlon maskine med blot 4 gb ram
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2017 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg forstår ikke rigtigt at det skal være en process der tager så lang tid. Da jeg brugte dvdfab, fjernede jeg kopibeskyttelsen på en BD, kopierede filmen med de ønskede tekster og lyd, og fjernede alt andet. Det hele var overstået på på 20-40 min på en halvgammel 3 kernet athlon maskine med blot 4 gb ram

Når du fjerner en del af datane går det selvfølgelig hurtigere. Og det er også min pointe at CPU'en ikke er alt afgørende. Men en Zilog Z80 vil nok være i underkanten. :-)
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2017 kl. 21:35
Drop Handbrake og brug dine penge på harddis/NAS og ikke en ny pc.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2017 kl. 23:54
MakeMKV er 1:1 kopiering. handbrake er en reel konvertering af data så det er selvfølgelig også meget langsommere end "kopiering". (og HER har CPU'en en gigantisk betydning for performance) 

LAD VÆRE med at bruge handbrake. - anvend KUN makemkv til det for at bibeholde kvaliteten.

handbrake ripper i øvrigt på ingen måde noget som helst. - der har ikke været kode til det inkluderet i programmet i flere år. Så teknisk kan den faktisk slet ikke tilgå en BD skive direkte uden man har et andet program kørende eller har kopieret data over først. Handbrake kan ikke dekode en BD disc alene.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu