recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det et ok køb???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det et ok køb???

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Krider82 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krider82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er det et ok køb???
    Sendt: 02-April-2017 kl. 12:09
Hejsa.. Er temmelig nybegynder på surround. 
 Har lige nu et gammelt Panasonic Surround system som kun giver surround når det er DVD og Bluray.
Vil gerne ha at det også kommer når vi ser tv og fra vores apple tv. Så har næsten fået fruen overtalt til dette system fra Hifi klubben.
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebio-system/denon-avr-x520bt--argon-alto-junior-5.1-hjemmebio/
Er det et godt køb eller vil i anbefale noget andet. 
Rene..


Redigeret af Krider82 - 02-April-2017 kl. 12:15
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 22:13
Det er på ingen måder top klasse HIFI. Men det er helt klart 200 gange bedre end sådan et plastiksystem I har nu. Er 4K en nødvendighed, eller kan I leve med 1080p? Hvis I kan leve med 1080p, så kan I få noget endnu bedre ved at købe brugt til de samme penge.
Til top
Krider82 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krider82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 22:46
Ville gerne ha at vi ikke skulle ud at købe nyt anlæg forløblig. Men vi skal nok ha nyt tv om 2-3 år så tror det bliver 4K.( Det gamle er ca 8 års plasma)
Ved godt det ikke er Top klasse men er til familie brug i en normal stue.. Bor i række hus så tør ikke lave en bio selv om jeg gerne ville..
Og så tiltaler det mig at jeg kan lave det om til et Hero sytem efterhånden som jeg får købt dele ind. 
Og jeg får aldrig fruen med til store gulvhøjtaler så det skal være nogle pæne små til væggen. 
Er der noget jeg skal være opmærksom på ved kabelføring. Har regnet ud jeg skal bruge ca 15 meter kabel for at komme om til baghøjtalere.. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Krider82 Krider82 skrev:

Og jeg får aldrig fruen med til store gulvhøjtaler så det skal være nogle pæne små til væggen.


Så køber du små gulvhøjttalere!
Kleinhorns går under betegnelsen "store gulvhøjttalere"!
http://www.moppe.dk/klhorn.html

Jeg har lige i dag hentet nye baghøjttalere, der er 108 cm høje (DLS R66) - med konens accept!

De der små aragon lyder (ja undskyld mig udtrykket) rædderligt.
Jeg vil hellere anbefale dig at bruge penge på et par gode hovedtelefoner. Konen gider jo ikke god lyd, så hun kan lytte på fjernsynets egne højttalere, mens du har den fede og uforstyrrede lyd i dine hovedtelefoner!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Krider82 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krider82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 23:22
Nu er det mere for at få noget der bedre end vores gamle Panasonic. 
Har ikke plads til nogle der står på gulvet og så er det for at få en noglelunde startpakke jeg kan arbejde videre med. Og så må vi se hvad vi synes om det. 

Mit hoved sprøgsmål var om det var godt til de penge. Eller om jeg skal finde en anden pakke et sted..
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 23:23
Til jeres forbrug og det du kan få lov til af konen, så tror jeg det er et meget passende system. Det vil under alle omstændigheder være en opgradering i forhold til det I har nu. Husk dog at medregne, at I også skal have en blu-ray afspiller med, hvis i forsat vil se dem I har.

KlausDM - Var det hjælp, eller ville du bare fortælle at du har de største nosser?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 23:33
Det var hjælp.......

Konen siger måske i første ombæring nej til andet end "usynlig lyd", men alt er til forhandling - ellers er man ringe stillet.
Fortæller man konen/kæresten at det betyder noget med god lyd, så kan det jo være at hun lytter!

Og ja, jeg har haft gulvhøjttalere i de sidste 30 år, uanset om boligen har været rækkehus, lille bitte pensionistlejlighed, stor lejlighed i etagebyggeri, eller som i dag - eget hus.

Hvorfor kan jeg "få lov" til det?
Fordi det betyder noget for mig at have ordentlig lyd at lytte til. Det respekterer min kone, fuldstændigt som jeg respekterer hendes valg af andre møblet og pyntegenstande.

Det har intet med størrelsen på "vedhænget" at gøre, men kærlighed og kompromis.
Kan jeg "forhandle" små gulvhøjttalere ind i stuen, kan andre også, lad det være til inspiration!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Krider82 Krider82 skrev:


Mit hoved sprøgsmål var om det var godt til de penge. Eller om jeg skal finde en anden pakke et sted..


Det er okay til pengene, men lyden er kun en smule bedre end i dit gamle system.

Jeg ynder selv at handle på brugtmarkedet. Her får jeg langt mere ud af mine penge, men det kræver også tålmodighed og lidt forhandlingskundskaber. Til gengæld er jeg nået pænt langt med mit anlæg for et trods alt ret beskedent beløb.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Krider82 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krider82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2017 kl. 23:47
Klaus. 
I mit gamle anlæg kunne jeg ikke få lyden fra TV og Apple tv over surround da den ikke understøttede lyd fra andre kilder. så det bliver jo en forbedring. Vil heller ikke sige at jeg ikke skal ha nye højtalere på et tidspunkt men kan også med det samme sige at jeg heller ikke gider at give en formue for mit anlæg.

Min svigerfar har et Boseanlæg til ca 30,000.- og min personlige holdning er at det er mere end jeg ville give. Men nu må vi se om jeg bliver bidt. Er nybegynder på området. 

Er der noget man skal være opmærksom på ved kabellængde..
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 00:17
Ja, køb hellere en meter for meget end en halv meter for lidtWink  Harald Nyborg har noget i 25 meters ruller, det er udmærket til dit brug....
Ning
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 03:50
Som Ning siger, køb det i Harald Nyborg. Lad dig ikke overtale i HIFI Klubben. De vil helt sikkert gerne sælge dig noget til flere hundrede kroner meteren. Lad dig ikke forføre.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2017 kl. 07:31
Det er et godt køb til prisen.

Selvfølgelig kan man finde bedre på brugtmarkedet. Jeg forstår godt at nybegyndere ikke har mod til at give sig i kast med brugt. Desuden er der ikke garanti på brugt udstyr.

Højttalerkabler købes i Harald Nyborg. Signalkablerne der følger med er ganske glimrende. Brug hellere 500,- mere på en bedre forstærker istedet for fancy kabler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu