|
Philips tv uden optisk lydudgang og Sonos playbar? |
Besvar | Side 123 7> |
Forfatter | |
friedel
Guld medlem Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Maj-2017 kl. 18:07 |
Hej recordere
Mine svigerforældre har et Philips 55pfl4508 - de vil gerne bruge deres sonos playbar, men tv'et har ikke optisk lydudgang. Vi har så købt en optisk adapter. Har vi sat et optisk kabel fra boksen til sonos og så et kabel med phono (rød/hvid) fra boksen op til fjernsynet hvor det i fjernsynet er et jackstik - jackstikket er sat i digital Audis out, men ingen lyd, vi har også prøvet at sætte det i høretelefon stikket, også uden held 😑 Hjælp søges hurtigst, så vi kan se film med ordentlig lyd i aften :-) På forhånd tak |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken adapter?
Klaus |
|
friedel
Funktioner
Tak(0)
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal være sikker på at det er en A/D converter og ikke en D/A. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
friedel
Funktioner
Tak(0)
|
Har linket til adapteren, kan du sige noget ud fra det? Fik hjælp i expert og fik at vide at jeg skulle købe den
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er en Digital til Analog Audio Adapter, og jo derved ikke den rigtige. Det skal være en A/D converter. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kig på boksen du har købt, signalet kommer fra tv og skal IND i boksen. UD fra boksen skal videre til soundbar.
Hvis der er coax ud på tv og du skal bruge optisk ind på fjernsyn, så tror jeg at jeg ville skynde mig i Bilka og bytte til sådan en her https://www.bilka.dk/elektronik/tv-tilbehoer/kabler-og-stik/lydkabler/optisk-adapter-digital-koaksial-til-optisk-adapter-m/stroem/p/100278377?intcmpid=PR_100278489_PP_AddWish_100278377 Klaus |
|
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej,
Det Philips TV har coax ud. Så køb denne fra av-cables: coax til optisk adapter Hvis du er lidt fiks på fingrene kan du klippe er usb stik over og strømforsyningens stik af. Den kører på 5v så det kan du tage fra en usb udgang. Har selv brugt samme adapter og usb-5v på er Philips TV. Tror muligvis jeg stadig har adapteren med usb kabel. Den kan du så købe til en 100 kr hvis jeg har den. Og det er meget bedre end at konvertere fra analog. |
|
friedel
Funktioner
Tak(0)
|
Ja så har expert medarbejderen jo ikke megen forstand
Så det jeg skal købe er en converter som den Klaus linker til? Og så et coaxial kabel? Hvordan ser det ud? Jonas ellers tak, vil gerne bare have noget standard :) det er til svigerforældrene og jeg er ikke så fingernem :) |
|
friedel
Funktioner
Tak(0)
|
Vil det så være dette coaxial kabel jeg skal have fat i?
|
|
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det er korrekt og så den adapter som Claus eller jeg linkede til.
Du skal nok også have sat fjernsynet op til at køre med eksterne højtalere. |
|
friedel
Funktioner
Tak(0)
|
Så bliver det sku ikke meget film idag :( Må se om Expert (eneste forretning i assens) har noget ligende, så dog ikke ud som om de har coaxial kabler :(
Tak for hjælpen :D
|
|
Besvar | Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |