|
Lange kabler |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jesper Flamand
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Juli-2017 kl. 12:22 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hej Folkens
Er der nogen her inde der har erfaring med at trække lange kabler frem til Tv, højtalere, afspiller ect.? Jeg skal have flyttet mit rack væk fra stuen og skal hermed have trukket nogle "lange" kabler frem og tilbage. Jeg har tænkt på noget Kat6 kabel som erstatning for HDMI, men jeg kender ikke til udstyr som skal konvertere til HDMI? Som det er nu skal der sendes FullHD signal, men skal ikke udelukke 4K på et senere tidspunkt. Er en god kvalitet 2,5mm2 til højtalere rigeligt? Tænker noget i stil med denne https://www.thomann.de/dk/the_sssnake_spk225.htm Jeg skal også bruge et langt signal kabel til sub? Alle mine kabel træk ligger omkring 30 meter. 5.1 setup. Planen er at have TV, bluray afspiller og sub stående i stuen og så have for- og effekt-forstærker sammen med diverse bokse (så som switch, sonos osv.) stående i rack skab i teknik rum. Er der noget man skal være særligt opmærksom på? På forhånd tak og god søndag.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MK Sound - Anthem - Lexicon - Samsung
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hdmi over netværk er findes , og 30 meter er intet problem.
Højttaler avler kan føre til lange og mange indlæg, Men selv de billige fra HN løser opgaven hvis jeg skal svare. Havde måske hvalp 4mm2 til fronter hvis der skal bruges 30 meter alt efter effekter. |
Jesper Flamand
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar. Har du nogle eksempler på eller erfaring med hvilket udstyr der kan anvendes til HDMI over LAN?
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her et eksempel https://www.avxperten.dk/hdmi-extender/hdmi-extender-60m-single-cable.asp. Der er masser af professionelle produkter i denne kategori f.eks. Purelink, ZeeVee etc. men jeg har ingen egne erfaringer.
Følger lige med her.
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Funktioner
Tak(0)
|
Maximum Wire Lengths For TWO CONDUCTOR Copper Wire
Her kan du se maksimale kabellængder, i forhold til areal og Ohm belastning. Og en fod/feet er ca. 1/3 meter. Nedenfor en tabel til omregning. Redigeret af JeTex - 31-Juli-2017 kl. 07:58 |
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
Jesper Flamand
Funktioner
Tak(0)
|
Okay mange tak skal i have.
Hvis andre har input med erfaring må i gerne melde ind :-) |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
Funktioner
Tak(0)
|
Onkel Haralds de billige højttalerkabler:
står i øjeblikket til 239,- for 25 meter, men er jævnligt på tilbud på ned til 149,- Om de så er tykke nok med de længder du forventer, tja.... Mvh. JørgenT
|
Jesper Flamand
Funktioner
Tak(0)
|
Ja 149 var da værd at overveje. Må lige prøve at måle efter for de er "kun" 25m :-)
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19563 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeps, jeg ville aldrig i livet begynde at konvertere HDMI frem og tilbage over 30 meter.. I det hele taget gælder det om at holde HDMI kabler så korte som muligt og køber du HDMI/Ethernet convertere kan du godt regne med at skulle skifte dem, når, hver gang der komme nye standarder. Mit råd til dig vil være at bruge krudt på at finde et godt (og ikke mindst flot) møbel til dit grej så det kan stå i stuen. Klaus |
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Enig. Keep it simple, byg en ekstra væg eller gem anlægget under en sofa.
|
Jesper Flamand
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for jeres feedback. Det bliver taget med i overvejelserne. Jeg havde egentligt den forståelse at man havde lavet et produkt som kunne fungere på denne måde? Men man er åbentbart ikke god nok til det Idag?
|
|
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 274 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det må kunne lade sig gøre. Hvad ville biografen gøre uden lange kabeltræk.
AV-erhverv, eller hvad sådan noget hedder, må kunne klare jobbet eller fortælle dig hvad du skal bruge. |
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |