|
Waoo/Boxer |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
Virgilen
Junior bruger Oprettet: 05-November-2006 Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 21:01 |
|
I forbindelse med, at vi er ved at bygge nyt hus i område, hvor der ikke er mulighed for kabel tv, står mit valg mellem Waoo (Fiber) og Boxer tv.
Kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer. Hvor får man det bedste billede, den bedste brugervenlighed osv.? Det er vigtigt mht. kabelføring. Skal jeg nøjes med datakabel eller skal jeg stadig trække et coax kabel. På forhånd tak. Jesper |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Havde jeg valget, så ville det blive Waoo. https://www.waoo.dk |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mig bekendt er der nogle som kræver en boks (som skal have et datakabel) ved hvert TV. Andre leverer boks med DVB-C udgang, hvor der skal bruges coax kabel til TV (som med kabel-TV) Så det skal du nok have afklaret for fiberudbyder i dit område. Mvh. JørgenT
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Markedet er desværre blevet mere mudret end man kan forestille sig, så jeg vil dele mit svar op i flere dele. Jeg forstår godt hvad du mener, når du spørger ind til Boxer. Men rent faktisk er det hidtige Boxer lige blevet købt af SE, ejeren af Stofa: Der sker nok ikke meget fra nu af og indtil 3 april 2020, men så tror jeg og mange andre, at de vil gå over til en Internet baseret løsning. Vil der så komme en anden Kommerciel Gatekeeper i stedet for det Boxer vi kender i dag? Det vides nok ikke helt. Men jeg regner helt sikkert med, at det stadig vil være muligt at modtage TV2's hovedkanal via DVB-T2 og HEVC. Se evt i kommentarerne til ovenstående link for mere forklaring. Som Jørgen T skriver ' Waoo er en paraplyorganisation for flere forskellige fiberudbydere, som ikke nødvendigvis kører med samme type udstyr.' jeg syntes også, at du skal undersøge hvilken type Fiber Boks dit lokale 'Waoo' vil installere? Vi har lige haft en tråd på dette forum, hvor vi fandt ud af at Fibia lige har leveret og ombyttet en Alcatel boks flere gange. Den samme som de andre er gået væk fra. Så hvis din lokale Waoo udbyder bruger Alcatel bokse, og ikke Icotera bokse. Kan jeg ikke forstå, at der er nogle der kan anbefale Waoo. Men der er en anden ting der undrer mig lidt. Har du på forhånd udelukket TV via en ADSL forbindelse eller Satellit TV? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 03-Oktober-2017 kl. 06:06 |
||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bedste billede får du helt klart via fiber. Vi har lige opsagt vores TV hos Waoo, men har i en del år haft en "multirumsløsning" hvor signalet fordeles fra routeren via DVB-C. Det har fungeret uden bøvl - men vi synes at prisen er blevet for høj, eftersom vi stort set kun ser DR-kanalerne og TV2.
Den der tv-boks vi fik med i tidernes morgen har vi aldrig brugt. Jeg synes Waoo er langt bagud på den front med deres brugergrænseflade og tilgængeligt indhold. Så vi har selv optaget det vi skulle bruge :)
|
||
Virgilen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak allesammen for svar. Meget brugbart. Mht. denne multirumsløsning, vil det så sige at man kan fordele coax kabler ud til de forskellige rum fra fiberboxen, og dermed undgå at skulle have en ekstern boks i hver rum. Sådan at det i princippet kører som Stofa, hvor du bare sætter et antennestik i hvert tv? Håber det giver mening. På forhånd tak.
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis der i Fiberboxen er RF Out (DVB-C) så kan fordelingen ske i Coax. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
warcaos
Junior bruger Oprettet: 17-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har Waoo via fibia med en Icotera box.
Den har godt nok en dvb-c udgang, men den bliver ikke understøttet i mit område, derfor skulle jeg have en tvbox. Fik sammen med den smart wifi, hvilket gør, at min box faktisk er trådløs. Dette fungerer ganske fint - og man slipper for at trække ledninger. Omvendt skal man have et par ekstra wifi accespunkter tilsluttet i hjemmet, ellers virker det ikke. Største ulempe er, at boxen ikke understøtter HDMI-cec. Man skal derfor manuelt tænde for skærmen hver gang - det er så det eneste jeg bruger den fjernbetjening til idag. Prismæssigt slap jeg et par 200kr billigere med en lidt bedre tvpakke hos fibia/waoo end jeg havde hos yousee.
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mvh. JørgenT
|
||
Virgilen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det undersøger jeg lige og vender tilbage :)
|
||
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så tag også det med i spørgsmål til udbyder. Mvh. JørgenT
|
||
Virgilen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når I siger udbyder mener I da Waoo, Fibia, viasat ?
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |