|
Sub giver ingen lyd |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
cmnielsen
Super bruger Oprettet: 17-April-2005 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 295 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Oktober-2017 kl. 21:05 |
Hej.
Efter at have haft pakket mit surround anlæg ned en månedstid, pga noget ombygning, så er det nu pakket ud igen. Men jeg kan ikke få lyd ud af subben. Jeg har lykkelig glemt hvis der er nogle indstillinger der skal laves, men det synes jeg nu ikke at der burde være? Surround reciveren er en Dennon AVR 1911 http://pdfstream.manualsonline.com/0/0756dd51-4caf-4578-a394-39f73d289774.pdf Subben er en Dali trio aw 8 Jeg har forbundet reciveren med subben via et enkelt kabel fra "subwoofer pre out" stikket til "subwoofer" stikket lige over det røde og hvide hun jackstik hvor der står line. Så vidt jeg husker så var det kun nødvendigt med dette ene kabel og ikke andre? Jeg kan få reciveren til at vise på tv-skæren hvilke højttalere der er fundet og der kan jeg se at den har fundet subben, så der burde være forbindelse til den, men der kommer bare ikke lyd ud af den, hverken ved musik, tv eller film. Den har indtil jeg pakkede den ned spillet upåklageligt. Er der nogen der har en ide om hvad jeg kan have gjort galt eller hvad jeg skal se efter? På forhånd tak. Chr. |
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når du skriver film tester du så med en DVD/BD skive. Hvis ikke så start med at gøre det.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der skruet op for Sub på Reciver.? Er der lyd når der køres test.? Hvordan er den sat at køre.? Som LFE eller LFE + Main. Øvrigt: Hvorfor er der ikke skruet helt op for delefrekvens på den.? Hvorfor er Phase sat til Reverse og ikke Normal. Redigeret af Radiomanden - 08-Oktober-2017 kl. 21:44 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fase står rigtig nok. Har du prøvet at sætte stikket i Line IN? Prøv dem begge.
Og når du tester, sørg for at der kommer 5.1 lyd til reciever. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det et billede af din sub?
Først og fremmest, er der slukket for den på power knappen..... Er der lys i den røde lysdiode, når du har sat strøm til? Klaus |
|
JAWA
Bruger Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
Check at sub`en virker ved at sætte recieveren i stereo mode og tilslut sub`en til højre eller venstre frontkanal og sæt delefrekvensen så højt som muligt. Hvis der så stadig ikke kommel lyd fra sub`en så må der være en defekt i sub`en.
Mvh Jacob
|
|
JAWA
Bruger Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nå ja - Jeg kan se der er en sikring på bagsiden af din sub - den har du vel kontrolleret?
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er også meget enkelt at bruge brum testen, med fingeren på lederen på kablet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mangler der ikke også et strømkabel? :)
|
|
cmnielsen
Super bruger Oprettet: 17-April-2005 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 295 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej alle. Mange tak for svar. Jeg vil lige samle mine svar herunder:
@ radiomanden: Det er ikke min der er et billede af, det er et jeg har fundet på nettet, det var nemmere end at tage et billede og uploade. Men de er identiske. Er der skruet op for Sub på Reciver.? Er der lyd når der køres test.? Jeg har ikke bevidst skruet ned og jeg ved ikke lige hvor jeg skal skrue op? Jeg vil forsøge at køre en test i morgen, da jeg ikke får mulighed for det i dag. Jeg har dog kørt en youtube video hvor der bliver spillet en lyd i højttalerne og der kommer lyd i alle, undtagen sub ( https://www.youtube.com/watch?v=_ttYSpt8oiw ) denne og een mere, begge samme resultat. Hvordan er den sat at køre.? Som LFE eller LFE + Main. Pas, jeg har ikke ændret noget i nogen menu siden jeg brugte den sidst. Den blev bare pakket sammen og efterfølgende sat op igen. Det er også meget enkelt at bruge brum testen, med fingeren på lederen på kablet. Den brummer lystigt. @ Kampus. Har du prøvet at sætte stikket i Line IN? Prøv dem begge. Jeg har ikke prøvet, det gør jeg snarest Og når du tester, sørg for at der kommer 5.1 lyd til reciever. Der er testet med 5.1 lyd, ingen lyd i sub (se link herover) @KlausDM
Er det et billede af din sub? Ikke min, men een magen til Først og fremmest, er der slukket for den på power knappen..... Er der lys i den røde lysdiode, når du har sat strøm til? Der er ikke slukket og der er lys i den røde diode. Chr. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Funktioner
Tak(0)
|
Start med at køre en autokalibrering af dit system.
Klaus |
|
wernermeyer
Bruger Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
Funktioner
Tak(0)
|
Youtube har kun stereo support, og kan ikke bruges til at teste 5.1. Test med en dvd/bluray hvor du har et 5.1 lydspor.
EDIT: Youtube har faktisk et 5.1 spor på den video du henviser til, hvis du afspiller fra en app. på eks. PS4 eller Nvidia Shield.(Der lærte jeg lige noget nyt) Husk at tjekke om højtalere er sat til small(80 Hz er et godt udgangspunkt), hvis du tester med et stereospor. Redigeret af wernermeyer - 09-Oktober-2017 kl. 17:21 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |