|
Chromecast til Beovision 7 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Mathias Andersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2017 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 20:22 |
|
Hejsa!
Jeg har netop købt et gammelt Beovision 7 uden HMDI og ønsker at streame film og musik over Chromecast. Jeg har købt en HDMI/DVI converter, da jeg tænkte at det var nok og fordi jeg får det skarpeste billede derigennem, men hvad jeg ikke vidste var, at jeg ingen lyd har. Jeg er ret grøn inden for dette område - kan nogle derfor hjælpe mig??? De bedste hilsner Mathias |
||
![]() |
||
Mathias Andersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2017 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5311 |
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Han vil bare gerne have lyd, når han ser film/programmer via Chromecast. ;) DVI er jo udelukkende videosignal. Der er ingen lyd ligesom på HDMI. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5311 |
|
![]() |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Men burde ovenstående links jeg har henvist til, så ikke kunne løse problemet?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19581 |
|
Boksen kan måske hjælpe dig, kablet kan ikke.
Jeg er ked af at måtte sige det, men har du købt et beovision 7 uden hdmi, har du købt et dybt forældet tv med middelmådig billedkvalitet. Jo, det har lækker lyd og en lækker fjernbetjening, men du kommer til at købe dig fattig i tilbehør, hvis du vil bruge det på "moderne vis". Klaus |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Løsning 1.
https://www.av-cables.dk/composite-converter/hdmi-til-scart-converter.html Og hvis du skal ende i et scart stik. https://www.av-cables.dk/scart-adapter/scart-adapter.html løsning 2. https://mackabler.dk/hdmi-til-vga-med-lyd-585.html?gclid=EAIaIQobChMIxriVhozo1gIVVj8bCh1JggNwEAQYBCABEgIuNvD_BwE Lyden skal så forbindes analogt. Redigeret af Mufti - 11-Oktober-2017 kl. 10:01 |
||
![]() |
||
|
Kabel er ikke en extractor, der er bare 2 kabler i samme indpakning til at forbinde PC og lydkort minijack udgang til en monitor. Grunden til jeg spurgte om der er receiver indblandet (og du ikke har svaret på) kunne Chromecast tilsluttes receiver med HDMI input og receiver HDMI output med dit HDMI->DVI kabel til TV. Så vidt jeg kunne Google har Beovision 7 en PC VGA indgang? En anden billig løsning kunne måske være HDMI til VGA og Audio converter til stil med: Har selv købt et par stykker til brug på ældre PC monitor uden HDMI/DVI indgang, og prøvede også på et tidspunkt at udtrække lyd fra Chromecast på monitor (og mener det lykkedes) på den måde. Udfordring kan måske være at få Chromecast billed opløsning til at passe sammen med TV? |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
|
Denne kan måske anvendes
Dog ingen garanti for at det vil fungere.
|
||
![]() |
||
warfly ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
|
slet
Redigeret af warfly - 11-Oktober-2017 kl. 13:45 |
||
![]() |
||
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
|
Ingen lyd fra BeoVision 7 Mk.I eller Mk.II. Fordi de første BeoVision 7 versioner decoder lyd i DSM, ikke i PCM lyd som AppleTV sender ud. |
||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |