recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp med US ip til Movies anywhere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp med US ip til Movies anywhere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp med US ip til Movies anywhere
    Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 13:29
Hey alle.

Jeg har læst lidt om disse VPN/DNS tjenester man kan benytter til at få en amerikansk ip.

Jeg er ikke særlig tryg ved disse løsninger da man ikke aner hvad de installere eller de snuser til ens trafik.

Jeg vil meget gerne prøve Movies anywhere

Men hvordan får man nemmest/hurtigst og gratis en amerikansk ip?

Jeg har en Virtuel windows server 2016 jeg kan benytte til formålet bare til at få signet up

Kunne læse der var en der benyttede Hola til Chrome men er det ok?
Hmm kan læse dette https://www.mx.dk/viden/digital/story/29924185

Mange tak.
/Daniel

Redigeret af DanielPT - 27-Oktober-2017 kl. 13:30
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 13:53
Hola til Chrome er netop ikke OK.

De fleste betalte VPN-løsninger er dog oftest OK, selvom man nok bør vælge en der ikke er baseret i USA eller UK, grundet lovgivning om overvågning. F.eks. NordVPN ligger i Panama, hvor alle som bekendt er ligeglade med alt, og det virker rigtig godt. Andre fornuftige udbydere har gratis prøveperioder, så det burde ikke være svært at finde noget der virker. Google "best vpn" og du burde få en masse at vælge imellem.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 15:31
Jeg har brugt Hola til Chrome, og det virkede. Men jeg har kun brugt det da jeg lige skulle oprette min konto. Du linker jo andre videotjenester til din Moviesanywhere konto, og skal efterfølgende bare bruge dem. Så jeg bruger ikke vpn mere.
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2017 kl. 10:16
Hvis du er utryg ved VPN tjenester kunne du overveje at leje din egen server i USA og vpn'e til den.

Det koster stor set det samme som et VPN abonnement (omkring $5 pr. måned) at have en virtuel server kørende.  Du kan endda spare penge, hvis du kun starter serveren når du skal bruge den.

Jeg har selv brugt amazon EC2, digitalocean og vultr til sådan et setup.  

Når du kun skal bruge en enkelt eller to adgange har OpenVpn en gratis udgave, som du kan installer på din server.  Jeg mener at både Amazon go vultr har vist OpenVpn appliances(linux og windows), så du ikke behøver at installerer og konfigurere selv.

Ud over at du har næsten fuld kontrol over begge ender af din VPN er fordelen ved den løsning, at flere og flere video tjenester er begyndt aktivt at blokerer VPN udbydernes ip adresser, så det kan være lidt et hit/miss at finde en udbyder, der ikke er blokeret.    Jeg har ikke oplevet at nogle af hosting udbydernes IP's har være blokeret.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu