|
Plex vil ikke altid starte afspilning via Shield |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1146 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Oktober-2017 kl. 15:02 |
Har en Plex server på Synology 216play NAS hvor jeg har lagt en masse gamle windows media center optagelser ind wvt format. Jeg afspiller filerne via Plex på min Shield.
Det underlige er at mange filer fint afspilles, mens andre ikke vil starte afspilning men står som om de loader og måske kommer med lyd efter 1-2 minutter. Samtidigt viser NAS'en at CPU'en arbejder på højtryk, men jeg kan ikke forstå hvorfor. Sjovt nok er det America's Funniest Home videos der alle ikke vil starte, men det er samme format som alle andre filer. Og de vil godt starte afspilning på min PC. Nogen der har et bud på hvad der driller?
|
|
![]() |
|
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du været inde i Plex indstillinger på Shield'en og sætte alt til Direct Play / Original eller lign? Det lyder som om den kan finde på at transcode
|
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1146 |
Det tror jeg sådan set du har ret i, men jeg har netop sat Shield'en op til original kvalitet og andre optagelser i samme format starter fint. Så nu har jeg sat Plex til at optimere alle filerne i det ene bibliotek. Det tar' jo desværre noget tid ..... så hvis jeg kunne finde ud af årsagen ville det jo være fint.
|
|
![]() |
|
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
Jeg har fået det samme problem Jeg har tjekket alle indstillinger, og de står som de plejer!
|
|
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
|
![]() |
|
Kommer lige i tanke om at der var en opdatering til Shield'en for et par dage siden. Gad vide om det har givet nogle uhensigtsmæssigheder?
|
|
![]() |
|
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
Ved ikke om du bruger undertekster, men hvis du gør skal du sætte den til "Only image formats" i settings ved subtitles, ellers så transcoder den selvom der er undertekster på
|
|
![]() |
|
Det synes jeg nu heller ikke gør nogen forskel. Men det ser ud til at Plex transcoder selvom jeg ikke kan se nogen grund til det og jeg mener at have sat alle settings så det blot er original kvalitet. Underligt...
|
|
![]() |
|
Prøv med Plex for Kodi, den burde i hvert fald ikke starte noget som helst transcoding, det er gratis og virker også fint i SPMC:
|
|
![]() |
|
Perfekt, det var lige det der skulle til!
Nu er der ingen transcodning og programmet starter med det samme. Redigeret af bphhm - 01-November-2017 kl. 11:33 |
|
![]() |
|
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 373 |
Men når du har en Shield, hvorfor bruger du så overhovedet Plex serveren på din Synology??
Jeg har selv en DS216play, men desværre fandt jeg ud af, at anmeldelserne havde ret: Den er mildest talt ikke ret god som Plex Server, da CPU'en ikke egner sig til det (hvorimod deres DS play virker fint, det er bare ikke udbygget som Plex). Da jeg fik mig en Shield for nogle måneder siden, der lod jeg den stå for at være Plex server.. Og det spiller bare.. Der er ingen problemer, som der var tidligere, især når der var undertekster til mine film. Så overvej at kør Plex Server fra Shield istedet, og så bare have filerne på NAS'en. Så vil du også opdage, at transcoding fungerer perfekt på mobiler og tablets, selv hvis du er ude af huset.. Og du kan selvfølgelig stadig køre original kvalitet på alteret.. Redigeret af NikolajDS - 01-November-2017 kl. 11:27 |
|
![]() |
|
Nej, den burde være der som default, det var den hos mig, og må indrømme jeg synes Plex for Kodi er noget bedre end Plex app'en, bortset fra at episoder ikke vises direkte ude i launcheren
|
|
![]() |
|
Det kan du have ganske ret i og jeg har ikke tænkt så langt/vidst at Plex på Synology havde disse begrænsninger sammen med Plex før nu. Købte netop 216Play for at den skulle have kræfter til transcodning men hvis det kun er sammen med DS play det virker ordentligt så er man lige vidt. Ihvertfald fik jeg installeret Plex for Kodi og nu begynder den ikke transcodning. Så kan næste skridt være at prøve Plex serveren i Shield, selvom jeg ikke har brug for transcodningen lige nu.
Redigeret af bphhm - 01-November-2017 kl. 11:43 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |