Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jacobi1
Bruger
Oprettet: 10-August-2006
Status: Offline
Point: 93
|
Emne: DVI til HDMI-stik Sendt: 19-September-2006 kl. 10:53 |
Da jeg har købt et X-one mediacenter for et par måneder siden, men først har fået mit tv nu, ser jeg først nu at der ikke er HDMI i mit center.
Mit spørgsmål er om det er umuligt at skifte mit DVI til et HDMI stik i centeret.
Håber der er hjælp at hente
|
Mvh.
jacobi
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 19-September-2006 kl. 10:56 |
Du kan købe en adaptor/omsætter, som vil lave stikket om fra DVI til HDMI.
|
|
 |
jacobi1
Bruger
|
Sendt: 19-September-2006 kl. 10:58 |
Det har jeg gjort men så skal jeg have noget til lyd, og jeg ville gerne kunne bruge tvét da jeg har muret de stik ind i muren jeg troede jeg fik brug for. Jeg var overbevist om der var HDMI i mit HTCP.
|
Mvh.
jacobi
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
|
Sendt: 19-September-2006 kl. 11:11 |
Så bliver det jo nok en temmelig kostbar løsning med et nyt grafikkort med HDMI.
Flemming
|
 |
jacobi1
Bruger
|
Sendt: 19-September-2006 kl. 11:14 |
fltk skrev:
Så bliver det jo nok en temmelig kostbar løsning med et nyt grafikkort med HDMI.
Flemming
|
Ok men det kan lade sig gøre. Hvad kan sådan et koste??
|
Mvh.
jacobi
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 19-September-2006 kl. 11:16 |
jacobi1 skrev:
Det har jeg gjort men så skal jeg have noget til lyd, og jeg ville gerne kunne bruge tvét da jeg har muret de stik ind i muren jeg troede jeg fik brug for. Jeg var overbevist om der var HDMI i mit HTCP. |
Jeg forstår ikke helt din forspørgelse så. DVI og HDMI er stortset det samme. Du har jo heller ikke lyd via DVI i dag, så jeg er ikke helt med på hvad du mener.
|
|
 |
jacobi1
Bruger
|
Sendt: 19-September-2006 kl. 11:20 |
Kandersen skrev:
jacobi1 skrev:
Det har jeg gjort men så skal jeg have noget til lyd, og jeg ville gerne kunne bruge tvét da jeg har muret de stik ind i muren jeg troede jeg fik brug for. Jeg var overbevist om der var HDMI i mit HTCP. |
Jeg forstår ikke helt din forspørgelse så. DVI og HDMI er stortset det samme. Du har jo heller ikke lyd via DVI i dag, så jeg er ikke helt med på hvad du mener.
|
Nej det er jo det der er problemet, at jeg ingen lyd har. Men det ville jeg have hvis jeg havde HDMI i mit HTCP, så skulle jeg jo ikke spekulere på hvordan jeg skal få lyd på tvét, så ville jeg jo både have lyd og billede i et kabel i stedet for flere kabler.
|
Mvh.
jacobi
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 19-September-2006 kl. 11:37 |
Jamen, der er vel en lyd udgang på din htpc, og sandsynligvis også lyd indgang på dit tv. Du skal bare trække et kabel (korrekte kabel) imellem.
|
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 19-September-2006 kl. 11:42 |
jo men problemet er at jacobi ikke har muret stik ind i væggen til at modtage lyd da han ikke troede han fik brug for separat lyd.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
jacobi1
Bruger
|
Sendt: 19-September-2006 kl. 11:43 |
Ja det er der selvfølgelig, men jeg har bygget hus og har ikke lavet plads i mine tomrør i væggene til lyd, da jeg troede der var HDMI i mit HTCP. Så behøvede jeg jo ikke føre flere kabler fra tv til HTCP. Kan du følge mig nu, det ville jo være noget nemmere hvis jeg kunne sætte et HDMI stik i mit HTCP. Så lige nu køre det med scart.
|
Mvh.
jacobi
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 19-September-2006 kl. 11:51 |
Yeps, er med nu.
Men er nu ikke sikker på, at du ved at skifte til et HDMI baseret grafikkort, derved også får lyden med ud. Htpc er jo en pc, hvor man bruger det indbygget lydkort til.... lyd! 
Fat boremaskinen og lav et nyt hul.. Jeg tror det er langt det nemmeste, ja måske endda det eneste der er mulighed for, desværre.
|
|
 |
jacobi1
Bruger
|
Sendt: 19-September-2006 kl. 12:01 |
Kandersen skrev:
Yeps, er med nu.
Men er nu ikke sikker på, at du ved at skifte til et HDMI baseret grafikkort, derved også får lyden med ud. Htpc er jo en pc, hvor man bruger det indbygget lydkort til.... lyd! 
Fat boremaskinen og lav et nyt hul.. Jeg tror det er langt det nemmeste, ja måske endda det eneste der er mulighed for, desværre.
|
Nu er der vel andre ting end "lyd" man bruger sit HTCP til
Men det er ikke bare at bore et hul" det betyder at jeg skal fræse kabler ind i væggen, og derefter skal det pudses op igen, og det ser ikke skide godt ud i et grundmueret hus. Men det er jo selvfølgelig hvad jeg kan blive nødt til hvis det andet ikke lader sig gøre. Men konen slår mig sgu ihjel hvis jeg begynder at fræse kabler ind i muren
|
Mvh.
jacobi
|
 |