|
Apple TV4(K) - erstatning for flow-tv |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
xJoshua ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-April-2012 Status: Offline Point: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Januar-2018 kl. 17:25 |
Hej!
Jeg overvejer at klippe kablet til Stofa grundpakken og i stedet købe et Apple TV 4 eller 4K. Jeg ser primært DR og TV2s kanaler og har allerede TV2 Play med live-tv. LiveTV er vigtigt for mig, så jeg hører gerne om erfaringer med et lignede setup. Jeg prøvede det i Humac, hvor jeg nemt kunne skifte mellem DR og TV2s apps hurtigt med et klik på fjernbetjeningen. Det så ud til at virke fint. Hvad er jeres erfaringer? Skal jeg tage springet?
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er din internet leverandør Stofa?
Hvis ja, kan du så stadigvæk få internet uden grundpakke? ![]() Inden opsigelse af Stofa grundpakke kan du måske starte med at låne/købe ATV4/4K og prøve det på din bopæl.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg synes det virker ganske fint med DR og TV2 via ATV. Kvaliteten er dog ikke så høj som på TV-signalet.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
xJoshua ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-April-2012 Status: Offline Point: 33 |
Har kun TV fra Stofa. Vi har særskilt internetudbyder og kan godt opsige grundpakken :-)
Låne er ikke en mulighed men det kan være det lige skal prøves af :-) |
|
![]() |
|
Tak for svar :-). Finder du det nemt at skifte mellem de forskellige apps? |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Ellers har Telia tv 3 forskellige pakker at vælge imellem. En løsning jeg selv skal have når mit yousee er slut pr 31/3
|
|
![]() |
|
kennls ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
Vi gjorde det for et par år siden...droppede Canal Digital parabol, da vi fik Fibia fiber i byen og herved en internet forbindelse, der kunne klare flere der streamede og brugte internettet samtidig. Streaming af specielt HD og derover, samtidig med unger der brugte internettet, virkede ikke særlig godt på en TDC ADSL (20/2 men overbelastet central, som kun gav 10/1), så en ordentlig internet forbindelse er det vigtigste for at cutte kablet.
TV2Play og DR app er ikke super kvalitet, men det er til at leve med. TV2Play arkiv er virkelig dårlig kvalitet og DR Appen lider af rod i deres tags. Ellers er eneste ulempe den ca. 1 min forsinkelse, som er på streaming af live tv. Men det er kun nytårsaften, det er lidt underligt ;) Vi gjorde det fordi vi så mere og mere streaming med Netflix, HBO og Viaplay og live tv ikke var påkrævet i samme grad som før. Så kan jeg også droppe visse abonnementer i løbet af året, når jeg ikke bruger dem. Jeg startede med ATV4 i soveværelse og stue, men datteren har overtaget den ene ATV4, da vi fik ATV4K i stuen. Det har virket fint i de par år, vi har kørt med denne løsning og vi savner ikke TV-Pakken. /Kenn |
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1269 |
Forsinkelsen er ikke kun en udfordring nytårsaften, men også hvis nogen i familien vil gætte med i forskellige quiz-shows.
Jeg kan godt leve med DR's streaming-kvalitet (der dog er ret langt fra normalt tv-signal) men TV2's arkiv-kvalitet (især) er elendig. Det burde kunne gøres bedre :(
|
|
![]() |
|
TiXe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
Vi gjorde det for ca 2 år siden .
Vi har på ingen måde fortrudt. vi har idag tv2 play og dr samt Netflix. du kan også se de fleste tv3 programmer gratis med appen ViaFree
Redigeret af TiXe - 03-Januar-2018 kl. 08:53 |
|
![]() |
|
kennls ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
Hvis du dobbeltklikker den øverste højre knap på ATV4 og ATV4K remote, så kan man hurtigt bladre igennem de apps man har åbent. Siden ATV4 og 4K sjældent skal genstartes, så er det en nem måde at skifte app. Ellers er det kun 2-3 tryk på menu knap i en app, så er man ude i hovedmenuen. Ikonerne kan også rykkes rundt i hovedmenuen, så jeg øverst har de apps jeg bruger mest. Du kan også sætte en indstilling, så apps og menu struktur bliver parret på de andre ATV4 og 4K du har. /Kenn |
|
![]() |
|
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
Vi har et ATV4K og så en almindelig antenne - der er jo sikkert trukket kabel til tv alligevel så er det let at sætte antenne på... og dermed se DR i rigtig “live” :-)
Savner ikke at give flere tusind for kanaler vi ikke ser |
|
![]() |
|
JanV. ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-August-2013 Status: Offline Point: 44 |
Har præcis det samme.
Droppede parabolen i sommers, men er ikke tilfreds med billedekvaliteten på streaming, så smed en antenne op. Nu har jeg i det mindste DR kanalerne i god/bedre kvalitet.
Redigeret af JanV. - 03-Januar-2018 kl. 13:21 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |