|
Projektor kalibrering, erstatning for Spyder3TV |
Besvar |
Forfatter | ||
JesperRou
Bruger Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Januar-2018 kl. 12:40 |
|
Hej,
Nu jeg har købt ny og noget større projektor (JVC DLA-X5900), stødte jeg ind i at min aldrende Spyder3TV ikke gør et synderligt godt job med kalibrering. Så, den skal erstattes af noget bedre. Jeg har meget lidt viden på feltet, så jeg håber at finde noget som er relativt selvforklarende. I min "research" har jeg fundet HCFR projektet og synes det virker ret lækkert, selvom det har nogle år på bagen. Softwaren er stadig opdateret og seneste version kom i December '17. Men, hvilken sensor skal man gå for? Kan man evt. finde nogen som vil bygge den sensor som er i HCFR projektet? Nogen som har gode råd i den retning? |
||
jespermart
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Din Jvc har indbygget autokalibrering med en Spyder 5 se denne tråd Den omhandler primært Jvc X5000 kalibrering men er også gældende for X5900
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
Thomasl
Bruger Oprettet: 11-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
kan supplere, jeg har netop kalibreret X5500 med Spyder5, og er meget glad for resultatet, selvom værktøjet og processen undrer mig noget. Mvh. Thomas
|
||
mvh.
Thomas |
||
JesperRou
Bruger Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Super gode svar, tak for det :)
Der er voldsomt meget læsestof i den AVSForum tråd, men det er nok umagen værd sat op imod den gevindst det er at kalibrere. |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |