|
Jamo D500 eller Dali Fazon LCR (Blev XTZ Spirit 6) |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
S.S.DK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2010 Status: Offline Point: 77 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2018 kl. 15:06 |
|
Hej Recordere!
Jeg er på udkig efter nogle væghængte højttalere til fladskærmen. Jeg vil have ens enheder - altså LCR højttalere. Skal L og R være på siden af fladskærmen har jeg kun 18cm at gøre godt med. Alternativt har jeg tænkt mig 3 stk LCR enheder i forlængelse af hinanden nedenunder fladskærmen - lidt ligesom en lang soundbar. Her må højden ikke være meget mere end 27cm. Derfor har jeg kigget på Dali Fazon LCR, hvor L og R kan hænge på siden af fladskærmen og center nedenunder. Derudover Jamo D500 som så bliver nødt til at blive installeret under fladskærmen som én stor soundbar i forlængelse af hinanden. Prismæssigt er de meget ens med de tilbud jeg har fået. Hvilke ville I foretrække? Har også kigget på Klipsch Gallery G-42 - en passiv LCR soundbar. Det skal primært bruges til BluRay film og gerne kunne klare noget musik. Er der alternativer jeg burde kigge på? Brugt er bestemt også en mulighed. Budget for 3 stk højttalere: 7-8000kr,- i alt. Jeg har subwoofer. På forhånd mange tak
Redigeret af S.S.DK - 16-Januar-2018 kl. 13:13 |
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har selv overvejet XTZ Spirit 6. De virker som nogle fine højtalere. Måske de skulle tages med i overvejelsen?
|
||
![]() |
||
HHH ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2017 Status: Offline Point: 86 |
|
Jeg har Jamo D500 som LCR og jeg synes de spiller rigtig godt.
XTZ Spirit vil også være et godt bud. |
||
![]() |
||
|
Hej og mange tak for svar. Jeg anede ikke XTZ Spirit 6 eksisterede - der er nu bestilt 3 stk til hvad jeg synes er en fantastisk pris :) De har perfekt størrelse, jeg kunne få dem i hvid, prisen passede mig.
Har før haft XTZ og har altid godt kunne lide deres højttalere. Glæder mig til at modtage dem. Mange tak :)
|
||
![]() |
||
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
|
Jeg ville skynde mig at afbestille de 3 stk. du har bestilt, og bestille dette sæt:
Pris for 3 x XTZ Spirit 6 + 2 x XTZ Spirit 2 = 6990 SEK Pris for 3 x XTZ Spirit 6 = 3 x 2790 SEK = 8370 SEK Så kan du altid sælge XTZ Spirit 2, eller bruge dem i et ekstra rum. |
||
![]() |
||
|
Hej der er desværre kun 1 x Spirit 6 og 4 x Spirit 2 i det link du henviser til 6990 SEK. Ellers skal jeg op i den her for 3 x Spirit 6 og 2 x Spirit 2: https://www.fyndborsen.se/hogtalare/xtz-spirit-5-0-s6-s2-vit til 7990 SEK. Jeg fik dog bestilt 3 x Spirit 6 (hvide) til 6776 SEK inkl. fragt. Det synes jeg ligner et ganke OK tilbud :) De står til 2790 SEK stykket nu. Ved ikke lige hvorfor jeg fik dem billigere i går aftes. Glæder mig. Har lige fået mail. De kommer på torsdag med UPS :) Rettelse: Kan godt se jeg kan få 3 x Spirit 6 + 2 x Spirit 2 til 7990 SEK. Det er jo ikke så tosset. Tror jeg lige jeg bestiller i stedet for hvis jeg kan afbestille de andre.
Tak for tippet :) Redigeret af S.S.DK - 16-Januar-2018 kl. 12:18 |
||
![]() |
||
HHH ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2017 Status: Offline Point: 86 |
|
Puha det er dælme nogle fine priser de kører med i øjeblikket. Har ikke selv lyttet til Spirit endnu. Giv lige en melding når du har fået lyttet til dem :)
|
||
![]() |
||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
|
Hvor har du hjemme i landet? Det kunne godt være jeg kunne hjælpe dig af med de 2stk spirit 2 til en fornuftigt pris. Naturligvis hvis du ønsker det og geografien passer nogenlunde |
||
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
||
![]() |
||
|
Mellem Randers og Aarhus. Det kan dog godt tænkes at jeg kan bruge de to Spirit 2. Det afhænger også lige af hvad konen siger. Har ellers lovet hende lofthøjttalere som surround back - men kan jo være hun kan overtales. Ellers skal jeg nok have dig i tankerne.
Venligst |
||
![]() |
||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
|
Det er lige langt nok væk for mit vedkommende, jeg kommer ikke længere på de kanter grundet nyt job. Se på det og så må vi tage en snak hvis du ikke selv bruger dem :-) de er rigtig gode synes jeg
|
||
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
||
![]() |
||
|
Mange tak - Jeg glæder mig til at få XTZ i huset igen. Har lige snakket med Fyndborsen og de kunne godt nå af afbestille så jeg har nu bestilt kombo-pakken med 2 x Spirit 2 også. Har du link til dit setup evt. med billeder? Venligst |
||
![]() |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |