|
Brug af HDR |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Olet ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Januar-2018 kl. 10:32 |
Er der nogen mulighed for brug af HDR i mit setup
Afspiller Nvidia shield tv Projektor Epson Eh-tw9300 Receiver Marantz Sr7009 Kan godt se problemet med min Marantz ,da den ikke understøtter hdcp 2.2, men er der andre muligheder end at skifte receiver ?
|
|
![]() |
|
HHH ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2017 Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Følger lige med her
|
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
HDR på projektor giver ikke mening, og det er sagt af en mand som ejer en HDR projektor. Der er simpelthen ikke nok lys i dem
|
|
![]() |
|
Jeg er selv ejer af en SR7009 dertil et 4K TV med HDR og Xbox One X, men hvordan får jeg det optimale HDR ud af begge dele når min receiver ikke understøtter HDR?
|
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Hvis din receiver ikke understøtter 4K skal du ikke bruge den som video-passthrough. Gør du det, får du slet ikke HDR igennem. Prøv at tilslutte din Xbox One direkte til TVet via HDMI i stedet for at køre det igennem receiveren. Derefternæst sætter du receiveren til TVet via HDMI ARC. Men det hele kommer også an på, hvilket 4K fladskærm du har. For der er ingen tvivl om, at du får mest ud af HDR med OLED og high-end LCD/LED (dvs med Full Array Local Dimming og IKKE Edge Lit). Hvis din fladskærm ikke er i den øverste ende af skalaen, vil du formentlig være bedre stillet uden HDR fra et billedkvalitetsmæssigt perspektiv. Men prøv dig frem.
|
|
![]() |
|
Jeg har et Sony XE9005 som skulle være lige under Sony’s High end tv.
Pt er TV’et tilsluttet til AVR via HDMi arc, så du anbefaler at jeg smider et hdmi mere fra Xbox til TV? Skal der stadig være fra Xbox til AVR? |
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
XE9005 har local dimming, så HDR giver fin mening på din skærm. Du tilslutter din XBOX direkte til fladskærmen via HDMI. Sørg for at du benytter HDMI-porten som giver dig mulighed for "Deep colour". På min OLED har alle (4) HDMI-porte dette egenskab, men på andre modeller/mærker kan dette være gældende for 1-2 porte. Kig i manualen hvis du er i tvivl. Fra fladskærmen kører du HDMI ARC til din receiver. Reglen er, at hvis du vil have HDR, skal du køre billedet uden om din receiver, hvis denne ikke understøtter det.
|
|
![]() |
|
Så ingen HDMI fra Xbox til AVR?
Har det nogen påvirkning på lyden hvis det sendes fra Xbox via TV til AVR? |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
Og Hdr på min Jvc X5000 giver i allerhøjeste grad mening med en custom gammacurve fra avsforum
![]() |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
henrikbp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-December-2007 Status: Offline Point: 238 |
Genopliver lige denne tråd og håber på noget brugbart info.
Har i dag et setup med afspiller der sender HDR 4k videre og en Marantz 7009 der ikke understøtter HDR. Jeg derfor forsøgt mig med ARC fra tv og til receiver, men desværre sender min LG kun lyden videre fra ARC som PCM og ikke e.g. Atmos eller TrueHD. Jeg har derfor undersøgt nogle advancerede HDMI splitters der ikke vælger laveste fællesnævner så jeg kan få HDR 4k til tv og HDMI med Atmos/TrueHD lyd til receiver. Jeg har fundet et par stykker, men koster alle 800 kr og opefter og jeg er ikke 100% sikker på at det fungerer. Har kig på disse: eller Er der nogle her der har fundet løsningen, da jeg umiddelbart synes det er tosset at skifte receiver. Der må findes en løsning.
|
|
![]() |
|
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
Der skal være eARC i TV for at du kan få HD lydformaterne igennem ARC. Så ingen Atmos eller DTS:X uden eARC. Bliver en standard i HDMI 2.1
Jeg har set eARC på Marantz i HDMI 2.0a
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
Det burde fungerer med HD Fury's AVR Key. Kan købes på Amazon.de med fri fragt, personligt har jeg kun erfaring med HD Fury's Vertex splitter, men den fungerer upåklageligt med min Jvc X5000 projektor og HDR
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |