|
bærbar skærm helt i sort??? |
Besvar |
Forfatter | |
Stay_Bamboocha
Guld medlem Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Januar-2018 kl. 14:46 |
hjælp en bærbar med helt sort skærm.... Min drengs bærbar, Lenovo Y50, er skærmen gået HELT i sort, den har startet op 2 gange lige pludselig hvor den så virkede okay og kan kunne spille, men aner ikke hvorfor og hvordan?? Harddisk-lampen står bare sådan og tikker.........mistænker den for at være årsagen? Men hvordan laver jeg en ny HDD med win10 - har en ekstern USB jeg kan smide i den.
|
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv lige med en ekstern skærm. Det lyder for mig mere som en løs forbindelse til skærmen eller et dårligt stik/kabel.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvis den "tikker" så som i "ret ensartet blinken" så kunne det meget vel være noget andet (fx at disken ikke får strøm nok, og derfor en mulig defekt strømforsyning), men det første man prøver er selvfølgelig med ekstern skærm og så må vi se hvad du siger efterfølgende.
hvis du skal lave en ny windows 10 usb-stick, så henter du win10 udgaven hos microsoft som et .img hvorefter du fx bruger rufus https://rufus.akeo.ie/ og laver en bootbar usb med den og det image du har hentet hos microsoft. - herefter kan du boote fra usb-sticken.
Redigeret af claus_jac - 27-Januar-2018 kl. 15:37 |
|
Stay_Bamboocha
Guld medlem Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
Funktioner
Tak(0)
|
har siddet lidt med den, og kan ikke en gang komme ind i bios'en.......kan ihvertfald ikke se det da skærmen er kul-sort og om jeg er helt slukket...... og samme problem ved ekstern computerskærm med HDMI.
Så et dødt grafikkort??
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kunne godt tyde på det... Har selv haft samme problem et par gange på et par kollegers computere, hvor jeg så måtte fiske diverse billeder og andet ud af harddisken ved at koble den på med en adapter. Kan købes hos den lokale computerbiks, og tilsluttes som på billedet: OBS!!! Der kan sidde en adapter på harddisken, som skal pilles af: Redigeret af mnielsen - 27-Januar-2018 kl. 16:55 |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan også meget vel være strømforsyningen som er gået. Hvis der ikke kommer nok ampere ind til maskinen, er den ikke i stand til at starte op. Det medfører også at harddisken vil "hakke" i det da den skal over en vis tærskelværdi for at kunne starte rigtigt op men vil forsøge konstant. - det betyder selvsagt også at panelet som er en ganske stor strømsluger heller ikke vil virke. - hvis du på nogen som helst måde er i stand til at teste strømforsyningen, så gør det.
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eller, blot prøve med en anden strømforsyning, hvor stikket passer til computeren...
|
|
Stay_Bamboocha
Funktioner
Tak(0)
|
Ja okay, min fejl. Men der er lys i tastaturet så regner ikk med at det er strømforsyningen.
|
|
Stay_Bamboocha
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan ser ledningen på strømforsyningen ud? Er den skadet, knækket, eller andre synlige skader på den? Specielt den tynde ledning som tilsluttes computeren, kan mange gange godt få sig nogle knæk... Måske, du kan få computeren testet i den lokale computerbutik, med en anden strømforsyning tilsluttet?
|
|
Stay_Bamboocha
Funktioner
Tak(0)
|
Når jeg prøver at måle på stikket til computeren, måler den 0 volt?????? Men når jeg smider stikket i PC'en starten den da op ved at der kommer lys ii tastaturet o g blæserne på CPU'en & GPU'en begynder at køre........ Hvad er op & ned i det??
|
|
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
At kablet MULIGVIS har fået et knæk, så der er strøm på, kun periodisk? Prøv lige at tage computeren med til den lokale computerbiks i morgen og lad dem teste computeren, med en ANDEN strømforsyning. Hvis der kommer billede på skærmen, så er det ikke computeren, der er noget galt med, men din strømforsyning. Er der synlige skader på den tynde ledning? Er computeren færdig, så køber du en adapter, som vist tidligere i tråden, og overfører billeder, dokumenter og andet habengut til en anden computer, hvis ikke backup andetsteds haves.
Redigeret af mnielsen - 28-Januar-2018 kl. 21:49 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |