|
4K HDR HDMI Switch |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Marts-2018 kl. 21:14 |
Hej,
Efter at have udskiftet mit ATV4 til 4K, har jeg fundet ud af at min HDMI switch vist ikke kan klare 4K og eller HDR. Hvis jeg sætter billede på, kommer der ihverfald sort skærm, mens jeg godt kan få billede på direkte tilslutning. Efter at have søgt lidt, virker det til at der findes mange HDMI switches med 4K understøttelse, mens jeg ikke kan finde noget om HDR. Er der nogen der ved hvilke krav der skal opfyldes til HDR, og hvad jeg skal se efter på en HDMI switch? Alternativt -er der en der har stået i samme problemstilling og kan anbefale en HDR/4K HDMI switch, med auto skift på portene? Mvh |
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bump.
....det er jo weekend, så det ville være fedt at se film i en god kvalitet :) |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Tror det vil være klogt at vente til man begynder at implementere hdmi2.1 - MEN det bliver selvsagt ikke noget du får for en plovmand. - det kommer nok snarere i nærheden af en 2-4K til at starte med.
De eksisterende 4K switche har næppe nok båndbredde til at kunne håndtere HDR http://www.grouponenw.com/need-know-4k-hdmi-bandwidth/ |
|
![]() |
|
Du har sikkert ret.
Køber en normal 4K switch til at starte med. HDR indhold er alligevel ret begrænset indtil videre. Tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Peoke ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Denne skulle understøtte 4K HDR:
|
|
But did you die?
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4662 |
Desværre er det mere kompleks end HDR eller ej. Konkret skal man være opmærksom på: - HDMI 2.0 (og HDCP 2.2) giver 4K - HDMI 2.0a giver HDR10 - HDMI 2.0b giver HLG HDR Derudover skal man sikre sig, at Dolby Vision HDR også kan passere.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Peoke ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Hej Rasmus. Så den Switch jeg linker til virker ikke? Har du et konkret bud på en der virker?
|
|
But did you die?
|
|
![]() |
|
BeoBrian73 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2018 Status: Offline Point: 8 |
Der er store krav til produkter der skal kunne håndtere ikke bare HDR, men også HLG og Dolby Vision.
Jeg kender produkterne fra Atlona rigtig godt, og denne model er meget populær: https://atlona.com/product/at-juno-451/
|
|
AV i overhalingsbanen - tag det nu roligt!
|
|
![]() |
|
BeoBrian73 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2018 Status: Offline Point: 8 |
Kan købes hos AV Connection, men skal måske ringe eller skrive til dem, for er vist ikke oprettet endnu.
Men ellers hos RoomAV.dk, billigav.dk, csnteknik.dk Redigeret af BeoBrian73 - 18-Juli-2018 kl. 12:09 |
|
AV i overhalingsbanen - tag det nu roligt!
|
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1426 |
Den her bruger jeg , og den er noget billigere og understøtter hdr
|
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
![]() |
|
Er vi sikker på den understøtter Dolby Vision? Det er ikke nævnt i beskrivelsen, men der bliver godt nok skrevet om det i kommentarerne
|
|
But did you die?
|
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1426 |
Nu spurgte han ikke på Dolby vision men hdr , mit tv understøtter desværre ikke Dolby vision så jeg kan kun teste med alm hdr
|
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |