|
Yamaha rx-v3067 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Marts-2018 kl. 12:22 |
Hej
Jeg har ovenstående reciver i mit setup, og har det sidste stykke tid oplevet at den er blevet mere og mere slem til ikke at spille når den tændes. Den tænder fint op når jeg tænder mit tv som er tilsluttet via optisk og hdmi og jeg kan osse se den modtager signal fra de andre apperater der er tilsluttet via hdmi (shield-wdplayer og pc) men lyden udebliver. Jeg har kunne få hul igennem ved at tænde og slukke for tv og reciver, men den sidste uge er det blevet næsten umuligt at få hul igennem og oplever osse at lyden kommer og går momentvis men den blinker skiftevis reciver off og surround on. Tænkte måske nogen herinde der har et bud på hvad det kan være. Det er en super fed forstærker og jeg vil være ked af at skrotte den ![]() Vh Jens |
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan med kilder der er tilsluttet gennem analog eller SPDIF (optisk eller coax)?
Hvis det kun er er enheder tilsluttet HDMI, kunne det godt lyde som et HDMI handshake problem, hvilket desværre nok betyder, at HDMI boardet er ved at sige farvel :( |
|
![]() |
|
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
Jeg må lige prøve det med at sætte noget til uden om hdmi. Læste lige lidt om det du kalder handshake, og der var en der skrev på et engelsk forum at man nogen gange kan løse problemet ved at tænde reciveren manuelt først og derefter tv, i stedet for at tænde tv først pg lade signalet vække reciveren. Har lige prøvet dette 3 gange med succes.... Men ved ikke om det er løsningen på sigt.
Hvad koster det typisk at skifte hdmi boardet? |
|
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Js, så lyder det uden tvivl som et handshake problem. Hvad det koster, tør jeg sgu ikke gætte på. Men sikkert ikke helt billig.
|
|
![]() |
|
Ok, det var da forbandet ærgerligt, nogen der kender til en "garage" teknikker på fyn?
|
|
|
![]() |
|
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
Et HDMI-borad koster vel 2-2.500,- monteret.
|
|
![]() |
|
Er det på ebay man køber disse dele hvis man finder en garage teknikker?
|
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
Ganske vist ikke for din model, men et link til inspiration for fejlsøgning for dårlige komponenter: |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Update. Valgte at købe en marantz sr7009 i dba og har dermed en yamaha rx-v3067 stående med hdmi problem... Hvis nogen har mod på projektet kan de jo smide mig et bud
![]() Er grove glad for den nye og havde glemt hvor sprød en lyd marantz har derudover har den lidt nyere features Tak for jeres input Redigeret af blumenburg - 25-April-2018 kl. 20:54 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |