recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nu skal beslutningen tages
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNu skal beslutningen tages

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kong Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Emne: Nu skal beslutningen tages
    Sendt: 23-September-2006 kl. 17:26

Jeg har nu indsnævret min søgning til disse lcd skærme og en enkelt plasma.

Sharp 37GD9E
Toshiba 37WL66Z
JVC 40S70BU

Og til glæde for Naiera  
Panasonic TH42PV60E

Er der nogen her som har et par kommentarer til disse,ikke bare billedmæssigt,men også lydmæssigt.

/Kong

Ps:beslutningen bliver taget søndag aften

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 17:43
Jeg har selv haft en Sharp 37GD9E hjemme og den gav det bedste billede, jeg nogensinde har set på en LCD skærm.
Sort ser meget sort ud og selv fodbold klarer den at vise uden problemer, hvis signalet er godt nok.

Skærmen anbefales varmt herfra.

Dog er det nok ikke lige skærmen, man skal købe, hvis man har tænkt sig også at anvende den som PC monitor, da den ikke understøtter hverken 1360x768 1:1 pixelmapping via VGA eller HDMI.

Det er generelt en meget god idé at købe en LCD skærm, hvor du har fortrydelsesret, som du så kan udnytte i tilfælde af f.eks. pixelfejl.

God jagt.

Til top
nubus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2006 kl. 18:16
Hej Kong

What Hi-Fi testede i august en række skærme og kårede TH37PX60 til vinder - PX har DVB-T mens PV ikke har. Ja, opløsningen er kun lige 720p og holder ikke helt i 16:9. Jeg kan bare sige SE DET!

Jeg synes 42"eren er for kornet men på 4-5 meters afstand er det muligvis OK. 37" i plasma med DVD og 2-3 meter fra skærmen - det er bare smukt. Nuancer, billedet virker fotoagtigt mens LCD er kornet og for hårdt pumpet i farverne.

Troede også det skulle være LCD og så høj opløsning som det kunne trække men prøv den - og nogle gange er 42 ikke bedre end 37. Desværre har TC lige hævet prisen på 37'eren - men den kommer vel ned igen.

Til top
kong Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2005
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 14:04

Runder den lige af,det blev pv60 der løb med "sejren",tak for hjælpen.

/kong

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af nubus nubus skrev:

Hej Kong

What Hi-Fi testede i august en række skærme og kårede TH37PX60 til vinder - PX har DVB-T mens PV ikke har. Ja, opløsningen er kun lige 720p og holder ikke helt i 16:9. Jeg kan bare sige SE DET!

Jeg synes 42"eren er for kornet men på 4-5 meters afstand er det muligvis OK. 37" i plasma med DVD og 2-3 meter fra skærmen - det er bare smukt. Nuancer, billedet virker fotoagtigt mens LCD er kornet og for hårdt pumpet i farverne.

Troede også det skulle være LCD og så høj opløsning som det kunne trække men prøv den - og nogle gange er 42 ikke bedre end 37. Desværre har TC lige hævet prisen på 37'eren - men den kommer vel ned igen.

Jeg kan bare sige at mit 50" PX600 ses bedst fra 3m til 4m, og det er ikke kornet på 3m, så jeg ved ikke hvor du har fået den fra med at man skal helt ud på 4 - 5m med en 42" ?
Til top
baktus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2005
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 16:12
Panasonic TH-37PV60E er lige faldet til 1158€ (ca. 8700 kr. + forsendelse) i Tyskland, så mon ikke den også snart falder herhjemme.

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produk t=380064
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu