|
DAB er landsdels opdelt? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
larsras ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2005 Status: Offline Point: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Juli-2018 kl. 21:20 |
Hej
Jeg har en Pure Highway DAB+ (den første model). Kører oftest rundt i Jylland hvor den virker fortrinligt. Når jeg så kommer over Fyn holder den op med at virke. Ingen modtagelse på Sjælland overhovedet. Laver jeg så en kanal rescan, så virker alt på Sjælland og delvis Fyn, men intet i Jylland. Så laver jeg en ny kanal rescan og den virker fortrinlig igen. Er der et eller andet landsdels opdelt i DAB systemet eller er der noget galt med min modtager? mvh Lars
|
|
![]() |
|
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der udsendes DAB+ i Danmark på:
DAB 1 - landsdækkende sendenet T-DAB+ kanal 12C (227,360 MHz). DAB 2 - regionale sendenet Nordjylland: T-DAB+ kanal 13B (232,496 MHz). Sydjylland: T-DAB+ kanal 8B (197,648 MHz). Øerne: T-DAB+ kanal 11C (220,352 MHz). |
|
![]() |
|
larsras ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2005 Status: Offline Point: 67 |
Takker, så det ER opdelt :-)
Lidt underligt at den ikke selv finder den rigtige frekvens, når jeg nu bare har valgt at høre P3. Må lige rode lidt med opsætning. Måske der er et eller andet der er blevet slået fra.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
slettet.
Redigeret af mnielsen - 02-Juli-2018 kl. 21:53 |
|
![]() |
|
Usuq ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2017 Status: Offline Point: 35 |
Funktionen du leder efter hedder service following. Det er desværre ikke alle bilradioer, som understøtter dette. Det er ellers en meget essentiel funktionalitet, og kan sammenlignes med RDS på FM, som er implementeret i alle FM-bilradioer i dag. Du kan i øvrigt finde landsopdelingen af DAB MUX2 her: https://ens.dk/ansvarsomraader/frekvenser/radio-og-tv/dab-sendenet-2
|
|
![]() |
|
C. Johansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Og landsopdelingen af MUX3 er her:
https://ens.dk/ansvarsomraader/frekvenser/radio-og-tv/dab-sendenet-3 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |