|
Wireless Surround (Projektor Setup) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nifo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2004 Status: Offline Point: 392 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-September-2018 kl. 21:35 |
Hej Forum
Jeg forsøger at lave hjemmebio-setup, hvor lyden er wireless. Jeg er dog løbet ind i problematikken med at receiveren jo står modsat projektoren, så jeg kan ikke rigtigt kan se mig ud af andet end at trække et langt HDMI kabel. Setup'et er et Apple TV 4K forbundet til en W2000 projektor (4995 I Elgiganten kunne jeg ikke sige nej til), hvor jeg så forsøger at få wireless surround. Det har så vist sig ikke at være så nemt. Det optimale vil jo være at smide lyden ud via airplay til min receiver - men der ender lyd og billede ude af sync, og google fortæller mig det ikke bare lige er at løse. Jeg har foreløbig googlet mig frem til at løsningen selvfølgelig er at smide min ATV4 direkte i receiveren - det er jo selvfølgelig den rigtige løsning hvis jeg havde et TV på samme væg og ikke en projektor på modsatte...... Håbet er at jeg har overset det åbenlyse, for skal der trækkes HDMI fra receiver til projektor modsat er der ikke meget ved trådløst lyd :) Min plan var faktisk at købe en Sonos 5.1 løsning baseret på sonos beam, der også har airplay, men tænker den heller ikke kan synce mere end min nuværende Pioneer receiver. Med andre ord - what to do?
Redigeret af nifo - 06-September-2018 kl. 21:35 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flyt receiver om til projektor.... Klaus
|
|
![]() |
|
nifo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2004 Status: Offline Point: 392 |
ikke ligefrem elegant med projektor og stor receiver i over sofaen Egentlig er jeg mest til en soundbar løsning og der er det 100% nogo af åbenlyse årsager. Det undrer mig hvis der her i 2018 ikke er en god løsning
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
Din sofa står vel ikke op mod bagvæggen?
Klaus
|
|
![]() |
|
ildocteur ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-September-2005 Status: Offline Point: 217 |
Du kunne også kigge lidt på wireless hdmi af billedet fra receiveren til projektoren. Jeg ved ikke noget om kvaliteten på den slags, men ved det findes. |
|
![]() |
|
Joda - tænker at prisen på projektoren tydelige afslørede at løsningen er et kompromis?
|
|
![]() |
|
Tænker det er samme udfordring - at få billede og lyd i sync
|
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Du ber om problemer når du vil køre det hele trådløst, jeg vil være meget overrasket hvis du ikke ender med problemer som at lyd/billed er ude af sync og meget andet sjovt
|
|
![]() |
|
Det er efterhånden også min konklusion - og øv øv ! Alligevel overrasker det mig lidt - vi er i 2018 :) Måske jeg bare må beholde mit klassiske kablede setup...
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4862 |
det er ikke spor overraskende. TV udsendelser er ikke engang i sync. Man skulle næsten mene det var en umulighed når der sidder folk og klipper indslag sammen.
Redigeret af Munch - 07-September-2018 kl. 15:01 |
|
![]() |
|
Mit bud er at 2018 har masser af løsninger, men til en pris du ikke er villig til at betale. Grunden til at du vil opleve tidsforsinkelse er at eksempelvis airPlay arbejder med "buffer" altså der gemmes lidt lyd ned i hukommelsen inden man begynder at afspille den, fordi så opstår der ikke "huller" hvis der pludselig er problemer med forbindelsen. Mit bedste råd er stadig at placere forstærker og appleTV tæt på projektor og trække et kabel den vej. Så skal du "kun" have trådløs lyd, hvilket ikke er umuligt at få uden den store tidsforsinkelse. Desuden kan du, ved at bruge receiveren til både lyd og billede, bedre justere forsinkelsen af billede, eller lyd. Hvis du vil have trådløs lyd, behøves du ikke en stor forstærker, tvært imod, en lille med pre-out vil være fint. Du kommer alligevel ikke til at bruge effektforstærkeren. Klaus
|
|
![]() |
|
Det er utroligt at eksempelvis DR kan sende så meget der er ude af sync. Klaus
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |