|
Klipsch RP-280F surround pakke |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
gammelgaard_mink ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 19:23 |
Godaften, Jeg går og leger lidt med tanken om, at jeg gerne vil have udskiftet noget af mit surround system, fra 2 x Eltax Millenium 500 og center/bag højttalere fra Harman Kardon HKTS11 - ingen sub, til nedenstående sæt fra Klipsch: 2 x RP-280F, 2 x RP-160M, RP-440C og R-115SW Min surround receiver er en Harman Kardon AVR370 og effekt forstærker er en Audiolabs 8000x7. Spørgsmålet er så - er det Klipsch sæt pengene værd (nedsat til 15.999)? Jeg kender ikke så meget til Klipsch, andet end hvad jeg kan læse mig til på Google, hvor der generelt bliver talt i positive vendinger omkring det sæt. Jeg håber I kan give jeres besyv, vh. |
|
![]() |
|
crypternical ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-April-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 94 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Gammelgaard
Jeg har for ca. 10 år siden haft det " gamle " sæt du linker til der og jeg var virkelig tilfreds med lyden samt dybden og trykket fra de 2 8 tommer Woofere. jeg kan ikke se bagsiden af højtalerene men går ud fra at det er med bass reflex som dem jeg havde, der hed fronterene bare RF 150 mener jeg. Det kommer and på hvormange penge du er villig til at smide på et nyt setup og hvor meget plads du har, men jeg har været tæt på at købe klipsch RF-7II et par gange men kan se de er kommet med en ny version som hedder klipsch RF-7III. Men alt i alt var jeg meget tilfreds med mit setup jeg vil sige jeg målte højtaleren Klipsch RF3 op imod infinity kappa 80 som har både en mellemtone samt diskant hvor klipsch højtaleren har et diskant horn. og når man har begge højtalere stående vandt infinity kappa 80 på detaljegraden men det var ikke meget efter min mening. Men jeg tror du bliver glad for den opgradering (:
|
|
![]() |
|
gammelgaard_mink ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 21 |
Tak for input. Beløbet jeg havde tænkt mig, er omkring de 15.000 +/-. Har kigget lidt på den nye serie fra Dali - Oberon serien, hvor prisen rammer noget nær det samme. Jeg har bare en mave fornemmelse der siger mig, at Klipsch sættet giver mere for pengene - så længe de er på tilbud.Jeg har ikke rigtig et godt argument hvorfor, andet end når jeg på bedste vis, prøver at sammenholde forskellige reviews fra de 2 producenter.
|
|
![]() |
|
crypternical ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-April-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 94 |
Kan du ikke finde en butik som har Klipsch som demo så du kan lytte på dem
|
|
![]() |
|
Det var selvfølgelig en mulighed. Komplett har gratis returnering inden for 45 dage, så jeg prøver at bestille. Så kan jeg også finde ud af, hvordan de passer ind i mit hjem :)
|
|
![]() |
|
Jeg købte mine i kt radio dengang, ved ikke om de stadig forhandler dem
|
|
![]() |
|
MRRasmussen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juni-2012 Sted: lolland Status: Offline Point: 42 |
Jeg er lige med på en lytter også.
er selv i tvilv om det sakl være klipsch eller dali oberon serien
|
|
![]() |
|
kamajoka ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2013 Sted: Horsens, Danmar Status: Offline Point: 119 |
Har ikke hørt Dali Oberon men kan varmt anbefale Klipsch. Købte tidligere i år 2 stk. fronter RP280F, 1 stk. center RP450C, 2 stk. sub R112SW og sammen med de RP160M jeg havde i forvejen, synes jeg det er et aldeles fremragende sæt til surround - og heller ikke helt dårligt til musik. Meget klar dialog igennem den store center og god dynamik i fronter og sub.
|
|
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |