recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rotel RMB-1565 spørgsmål:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rotel RMB-1565 spørgsmål:

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rotel RMB-1565 spørgsmål:
    Sendt: 22-November-2018 kl. 07:46
Hej jeg har købt en Rotel RMB-1565 af en bruger herinde. Mit spørgsmål går på triggerdelen. Hvis jeg sætter et kabel på in på Rotel og slår det til lyser den røde fejllampe og giver en clicklyd indtil jeg tænder min Yamaha receiver. Har ikke rodet med det før men er det normalt at den gør det? 
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 08:35
Så vidt jeg kan læse mig til er det åbenbart normalt at fejllampen skal lyse, men clicklyden gør mig lidt nervøs, men er det normalt at den skal klikke også eller er det blot trigger lyden?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 21:05
Jeg har både en RB-1572 & en RMB-1565. 1572'eren klikker én gang ved tænd/sluk uanset om man gør det manuelt eller med trigger. 1565'eren siger intet ved tænd/sluk. Begge lyser kortvarigt i den røde lampe ved tænd/sluk.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 09:29
Hvad med når der er et triggerkabel på RMB-1565? Jeg læste, at det er normalt at den røde lampe lyser når der ikke er signal fra receiveren.
http://rotel.com/en-gb/faq/why-do-protection-leds-light-my-rotel-amplifier-when-i-turn-my-system-or

Og mht. klikkelyden er den kun meget svag. Er det noget jeg skal være bekymret for? Det er kun når triggerkablet er i den siger den svage klikkelyd. Jeg kan selvfølgelig slå det fra, men så skal jeg manuelt slukke for den hver gang.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hvad med når der er et triggerkabel på RMB-1565? Jeg læste, at det er normalt at den røde lampe lyser når der ikke er signal fra receiveren.
http://rotel.com/en-gb/faq/why-do-protection-leds-light-my-rotel-amplifier-when-i-turn-my-system-or

Og mht. klikkelyden er den kun meget svag. Er det noget jeg skal være bekymret for? Det er kun når triggerkablet er i den siger den svage klikkelyd. Jeg kan selvfølgelig slå det fra, men så skal jeg manuelt slukke for den hver gang.

Jeg har kørt med trigger på mine i flere år. Lidt klik ved tænd/sluk lyder ikke som noget farligtWink Men mine blinker kun kortvarigt i den røde lampe, og slukker derefter. Der er dog lys i den blå ring altid. Ved ikke hvorfor de opfører sig forskelligt, måske det er afhængig af årgang. 
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 16:26
Mine opfører sig faktisk som Rotel beskriver klasse a/b'erne vil gøre... mystisk..Tongue
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 18:38
Tak for svaret. Men der er klikkelyd hele tiden, når Yamaha receiveren er slukket. Men det du siger er at det ikke er noget jeg umiddelbart skal være bekymret for? Er bare bange for den er ved at brænde af, når den klikker og har købt den brugt fra en herinde, så håber den holder længe. Den skulle gerne spille mine nye ZTX Cinema og Spirit højttalere op. Den røde lampe skal lyse hele tiden, når der ikke er signal iflg. Rotels hjemmeside.
Tak for hjælpen:) 
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 10:17
Jeg ville nok spørge tidligere ejer. Jeg kan blot sige mine ikke klikker når de er slukket. Er det noget der kan høres på mere end en 20-30cm afstand, vil jeg formode den fejler noget. Det jo ikke meningen den skal larme hverken tændt eller slukket.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu