|
IOS 9 på iPhone 4? |
Besvar |
Forfatter | |
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7883 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Januar-2019 kl. 06:42 |
Hej.
Vi har på et tidspunkt givet min far min kones iPhone 4. Han ville gerne have mobilepay på den og det forsøgte jeg så at lave i går. Men det lykkedes mig ikke, fordi når jeg henter mobilepay appen, siger den at styresystemet skal være IOS 9 eller nyere. Og jeg fandt ikke ud af hvordan jeg får installeret IOS 9 på mobilen. Kan man overhovedet? Jeg prøvede dels via søg efter opdateringer under indstillinger, men den sagde at med version 7 et eller andet, var software ajour. Jeg forsøgte også via almindelig Internet browser til apple support at downloade den derfra (efter at have søgt efter IOS 9 på google). Dér stod den bare og tænkte i lang tid uden at der skete noget. Så kan man - og hvordan?
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Aha ok. Så der er en stor sandsynlighed for at det ikke kan lade sig gøre at installere mobilepay på mobilen - efter hvad jeg kan forstå(?) Måske med mindre det var en model 4s.
|
|
Thorvald. |
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Svigermor har også en 4'er, og som skrevet er det for længst lukket for MobilePay og danske Bank app. Så bare det at opgradere til en 4S løser måske problemet lige nu, men måske virker den ikke næste gang MobilePay opdatere deres app.
Så du skal nok tænke lidt mere langsigtet.....
|
|
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Der er for min far ikke tale om at udskifte telefonen til en nyere. Men kun om det kan lade sig gøre at installere mobilepay på den - eller ikke. Og hvis det ikke kan lade sig gøre er det ligemeget. Min far bliver 80 i år, så det er ikke så vigtigt for ham, hvis det ikke kan lade sig gøre. Han har også kun haft mobiltelefon i et par år.
|
|
Thorvald. |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
De fleste Iphone ender deres liv som rene telefoner 😄
|
|
oleahmed
Junior bruger Oprettet: 24-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Funktioner
Tak(0)
|
Utroligt at en 9 år gammel telefon stadig lever. Sejt! Fantastisk at se.
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Ja - og hvis min far kan have glæde af den, så længe den virker, hvorfor så ikke?
|
|
Thorvald. |
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lige som opfølgning på min egen kommentar. Nu har MobilePay lige meldt ud at de nu heller ikke længere understøtter IOS 9
|
|
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
en iphone 4 kan ikke få en version højere end ios8. Så den vil aldrig kunne bruges til mobilepay fremadrettet. Iphone 5 kan få ios10 så hvis du kan opdrive en fungerende 5'er (eller måske bedre at gå iphone6/6s brugt) så vil det i høj grad løse problemet.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alerbedst en iphoneSE brugt. Den er tættest på 4 og har uden problemer iOS12 Klaus
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er spørgsmålet jo ikke om han skal have en ny telefon, for at kunne få mobilepay på sin nuværende og første mobiltelefon. Spørgsmålet er om han kan få mobilepay på sin telefon og hvis ikke, gør det ikke noget. Og det kan man så ikke.
|
|
Thorvald. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |