|
Er gammel dvd optaget kompatibel med smart tv? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
TVEJER123
Ny bruger Oprettet: 01-August-2016 Status: Offline Point: 19 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-Maj-2019 kl. 18:42 |
det er en Panasonic dmr eh695. jeg har endelig fået sat den korrekt til (sådan at den viser menuen på skærmen) men der er stadig problemer med at modtage tv signal. har prøvet at bytte rundt på kablerne i over en time og har også fundet manualen, og det ligner at jeg har gjort det rigtigt 100%. men er det fordi at der er en block på smart tv's der gør at det ikke er muligt at optage live tv fra en dvd optager? jeg kan ikke tune kanalerne ind.
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(1)
|
Den har ikke digital tuner, så det kommer ikke til at virke.
Men når det er smart TV, kan du vel sætte en harddsk til TV'et |
|
TVEJER123
Funktioner
Tak(0)
|
ja men jeg kan kun se mine optagelser på mit eget tv, kan ikke overføre dem. men en anden sag er... jeg HAR nogle optagelser på en harddisk. kan jeg på en måde optage min skærm via Panasonic optageren, og så afspille et program jeg har optaget, og så gemme det på den måde? sådan det ligger på panasonic HDD optageren (dvd optager eller hvad man skal kalde den) og hvad så hvis jeg får fat i et gammelt tv, kan det så lade sig gøre?
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej det har ikke noget med TVet at gøre. Det er fordi optageren er for gammel og ikke har digital tuner indbygget. Hvis dit TV har Scart UDGANG (de fleste har kun indgang), vil du kunne optage fra den kanal som TVet er tændt på. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
TVEJER123
Funktioner
Tak(0)
|
ok så du googled modellen eller det ved du bare? :) men den har jo engang været i stand til at optage fra tv. hvad er der så sket, hvad er forskellen nu hvis det ikke er tv'et?
|
|
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Funktioner
Tak(0)
|
Forskellen er, at der ikke længere bliver sendt analoge tv-signaler.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal finde en digital tuner med Scart udgang, så kan du optage på den.
MEN det bliver jo kun SD signal (dårlig billedkvalitet). |
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dit smart tv kan optage, hvorfor ikke bare bruge tv’et som optager?
|
|
TVEJER123
Funktioner
Tak(0)
|
ok. det er for meget arbejde, ikke det værd. men jeg tror jeg har en pc skærm med scart. kan jeg forbinde den til den skærm og så optage til Panasonic harddisken alt hvad der sker på min pc skærm?
|
|
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tvivler |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Scart, indgang, eller udgang? Klaus
|
|
TVEJER123
Funktioner
Tak(0)
|
ikke sikker, den står et andet sted hvor jeg ikke er lige nu :)
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |