|
Billedet væk på Pioneer 1223 |
Besvar |
Forfatter | |
noerden
Guld medlem Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Juni-2019 kl. 13:20 |
Hej Jeg er bange for at min receiver er røget en tur. men jeg håber det er en af smølferne der har rodet med fjernbetjeningen, selvom jeg tvivler. Setuppet er at PS€, Chromecast, Yousee boks mm, er koblet til receiveren, som igen sender billed til fjernsynet. Det styres af en Harmony. Der kommer lyd ud i højtaleren, uanset hvilket input enhed jeg vælger. Men der kommer ikke noget billedet på fjernsynet - kun at den mangler signal. Har også prøvet med andet fjernsyn, kabel og hdmi indgang. Jeg har prøvet at skifte hdmi kabel mellem receiver og fjernsyn, samt hdmi ud/indgang. Der kommer stadig ikke noget billed. Har også kigget lidt i opsætningen, men ikke kunne finde noget (bruger Pioneers app. på Ipad) Kan det være et hdmi board der er røget? - burde lyden så ikke være væk også? Har ikke kunne finde noget på nettet om dette problem.
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at tage strømmen helt fra et par min. Hvis ikke det hjælper, foretag et reset af enheden iflg manualen.
|
|
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jeg så prøvet. Det hjalp desværre ikke. Den ser også ud til at have nyeste firmware. Så det er lidt mystisk det lige er kommet, og at lyden stadig går igennem. |
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg også mene at hvis hdmi boardet er stået af, er der hverken billede eller lyd. Så prøv at skifte kablet.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
EDIT: Manual side 71
Redigeret af JørgenT - 14-Juni-2019 kl. 12:33 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
Yeps.
Har som sagt også prøvet at skifte kabel og anden outpul udgang, samt prøve andet fjernsyn Reset er også klaret, det er ikke så voldsom en ting, som på computer - den gemmer f.eks. indstillingerne.
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Så er der nok ikke andet at gøre end få en elektronikkyndig til at kigge på den. Den slags er sjældent gratis, så måske er det bare tid til at få nyt.
|
|
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
Tja Nu har jeg hivet den ud af setuppet, og sat den til et andet sted. Stadig uden billede. Jeg må nok have en ny (brugt). I mellemtiden kan den styre lyden, og så må alle hdmi stik op i fjernsynet, og lyden derfra med optisk kabel til receiveren.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |