|
Nye baghøjtalere |
Besvar |
Forfatter | |
tobywan
Super bruger Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Juli-2019 kl. 18:00 |
Har været igang med at sætte vores stue i stand og i den forbindelse er der blevet ændret lidt på placering af mit mediesetup.
Mit Surround har hidtil bestået af B&Ws CM serie med CM8 i fronterne, samt en PV1 subwoofer. Receiver en Marantz 7010. Som baghøjtalere har jeg midlertidigt kørt med et sæt B&W M1. De var egentlig købt til et andet formål, men endte med at blive permanente. Det skal der nu gøres lidt ved, da jeg af selvsamme årsag aldrig har været helt tilfreds med løsningen. På ingen måder dårligt, men synes resten af løsningen fortjener lidt bedre. Jeg overvejer at gå fra 5.1 til 7.1 ved samme lejlighed. Bag og side højtalere kan desværre kun sidde helt oppe under loftet grundet indretning og placering af vinduer, så den del er der ikke meget at gøre ved. Derudover har jeg kun cirka 16 cm i højden, så det begrænser naturligvis valget. Nogle umiddelbare anbefalinger. Køber gerne brugt, hvis det giver mening. Ikke noget specifikt budget, men kommer meget an på mulighederne.
Redigeret af tobywan - 03-Juli-2019 kl. 18:19 |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken receiver har du nu? Som udgangspunkt vil jeg nemlig mene man får mere ud af en 5.1.2 Atmos opsætning, end man får af 7.1. Bare lige til overvejelse :-)
Redigeret af Nagash - 03-Juli-2019 kl. 18:10 |
|
tobywan
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en Marantz 7010
|
|
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så vil jeg bestemt anbefale at gøre det i stedet. Den understøtter jo Atmos.
|
|
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har to sæt Scms fra B&w du kan få billigt De passer virkeligt godt til CM serien og har en fin dybde. Kom til 800 diamond serien i sin tid. Skriv evt pm
|
|
SuperBilleN
Guld medlem Oprettet: 12-Juni-2006 Sted: Galten, Danmark Status: Offline Point: 548 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med
SVS Prime Elevation højttalerde er utrolige fleksible og kan bruges som Atmos bag eller side højtalere. Jeg har selv 4 af dem i loftet da mit lokale også er lidt skidt. de skulle være super som bag og side
|
|
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond NAD C388 SVS NSD 12 |
|
tobywan
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for gode bud. Er desværre ramt af de cirka 16-18cm begrænsning i forhold til hvor højde må være :(
|
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |