|
Ny reciever til 4K (Til Sony AF8) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Skovby ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-August-2019 kl. 11:53 |
|
Hejsa
Jeg har lige købt nyt TV, Et Sony OLED 4K HDR KD55AF8, sammen med det har jeg også købt et Apple TV 4K.
Problemet er at min nuværende forstærker er en halvgammel sag, en Denon AVR-1910 fra omkring 2010, der så vidt jeg kan se ikke spiller godt med 4K. Derfor er jeg på udkig efter en ny sorround reciever fra Denon, der ikke må koste for meget.
Jeg har kig på AVR-X250BT er det noget der kan anbefales? Ellers skal jeg kigge på den der lige er et nummer større AVR-X550BT. Mvh Jesper |
||
Panasonic TX-P42G20E, Denon AVR-1911
|
||
![]() |
||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
En anden mulighed kunne være Sony STR-DN1080 der ofte fås på weekendtilbud til ca 3000 Kr hos Elgiganten og Power. Den får ihvertfald gode anmeldelser mange steder .
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19556 |
|
Eller at sætte Apple TV direkte i fjernsynet og så overføre lyd til forstærker via optisk kabel. Klaus
|
||
![]() |
||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
|
Det er selvfølgelig også en mulighed, men så mister man muligheden for Atmos / HD lydformater, idet optisk kabel max kan overføre komprimeret 5.1 lyd fra Apple TV. |
||
![]() |
||
Skovby ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
|
Men så tænder forstærkeren ikke automatisk med TV'et, når jeg tænder mit Apple TV, vel?
|
||
|
||
![]() |
||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
|
Jo, hvis du samtidig har forstærker koblet til tv med HDMI
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
|
![]() Redigeret af JørgenT - 05-August-2019 kl. 15:05 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
|
Jeg var selv i samme situation da jeg skiftede TV og selvom jeg prøvede at koble diverse enheder forskelligt var der hele tiden nogle uforudsete effekter som jeg ikke husker nu.
Jeg endte med den simple men dyrere løsning at skifte receiveren og købe en opdateret Denon. Dernæst køre alle enheder som input til receiveren og HDMI til TV (og projekter i mit tilfælde). Så hvis ender med at blive løsningen for dig også, så vil jeg anbefale dig at tage ned i Hifi klubben og forklare dit behov. Så kan du formentlig få anvist rette receiver uden for meget salgsgas.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19556 |
|
Jeg er ret sikker på at muligheden for at få Atmos igennem til en Denon 1910 er forholdsvis ligegyldigt. Klaus
|
||
![]() |
||
|
Ja, det kan du ha’ ret i. Men afspilles eksempelvis Blu-ray film fra Infuse på Apple tv får man ikke HD lyd gennem optisk kabel. Men det har måske heller ingen betydning for trådstarter.
|
||
![]() |
||
|
Hej igen.
Tak for input! Jeg endte med en Denon AVR-X550BT. Den havde en demo i Hifi-klubben til en fornuftig pris, så det gjorde udslaget. Fik lige den og det nye Apple TV tilsluttet i aftes, dog ikke til AF8, men det gamle Panasonic plasma. Der er dog lige en ting der irriterer mig!
|
||
|
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
|
Kan du ikke gå ind i setup og slå det fra?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |