recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny reciever til 4K (Til Sony AF8)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny reciever til 4K (Til Sony AF8)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Skovby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny reciever til 4K (Til Sony AF8)
    Sendt: 05-August-2019 kl. 11:53
Hejsa

Jeg har lige købt nyt TV, Et  Sony OLED 4K HDR KD55AF8, sammen med det har jeg også købt et Apple TV 4K.

Problemet er at min nuværende forstærker er en halvgammel sag, en Denon AVR-1910 fra omkring 2010, der så vidt jeg kan se ikke spiller godt med 4K. Derfor er jeg på udkig efter en ny sorround reciever fra Denon, der ikke må koste for meget.

Jeg har kig på AVR-X250BT er det noget der kan anbefales? Ellers skal jeg kigge på den der lige er et nummer større AVR-X550BT.

Mvh Jesper

Panasonic TX-P42G20E, Denon AVR-1911
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 12:57
En anden mulighed kunne være Sony STR-DN1080 der ofte fås på weekendtilbud til ca 3000 Kr hos Elgiganten og Power. Den får ihvertfald gode anmeldelser mange steder .
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 13:46
Eller at sætte Apple TV direkte i fjernsynet og så overføre lyd til forstærker via optisk kabel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Eller at sætte Apple TV direkte i fjernsynet og så overføre lyd til forstærker via optisk kabel.

Klaus

Det er selvfølgelig også en mulighed, men så mister man muligheden for Atmos / HD lydformater, idet optisk kabel max kan overføre komprimeret 5.1 lyd fra Apple TV.
Til top
Skovby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 14:04
Men så tænder forstærkeren ikke automatisk med TV'et, når jeg tænder mit Apple TV, vel?
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Skovby Skovby skrev:

Men så tænder forstærkeren ikke automatisk med TV'et, når jeg tænder mit Apple TV, vel?
Jo, hvis du samtidig har forstærker koblet til tv med HDMI
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Klaus

Det er selvfølgelig også en mulighed, men så mister man muligheden for Atmos / HD lydformater, idet optisk kabel max kan overføre komprimeret 5.1 lyd fra Apple TV.
Og så skal optisk kabel fra TV, ikke fra ATV 4K - her er optisk out sparet væk Wink

Redigeret af JørgenT - 05-August-2019 kl. 15:05
Mvh. JørgenT
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 15:33
Jeg var selv i samme situation da jeg skiftede TV og selvom jeg prøvede at koble diverse enheder forskelligt var der hele tiden nogle uforudsete effekter som jeg ikke husker nu.

Jeg endte med den simple men dyrere løsning at skifte receiveren og købe en opdateret Denon. Dernæst køre alle enheder som input til receiveren og HDMI til TV (og projekter i mit tilfælde).

Så hvis ender med at blive løsningen for dig også, så vil jeg anbefale dig at tage ned i Hifi klubben og forklare dit behov. Så kan du formentlig få anvist rette receiver uden for meget salgsgas.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 17:32

Jeg er ret sikker på at muligheden for at få Atmos igennem til en Denon 1910 er forholdsvis ligegyldigt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2019 kl. 20:40

Jeg er ret sikker på at muligheden for at få Atmos igennem til en Denon 1910 er forholdsvis ligegyldigt.

Klaus
Ja, det kan du ha’ ret i. Men afspilles eksempelvis Blu-ray film fra Infuse på Apple tv får man ikke HD lyd gennem optisk kabel.
Men det har måske heller ingen betydning for trådstarter.
Til top
Skovby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2019 kl. 10:28
Hej igen.

Tak for input! Jeg endte med en Denon AVR-X550BT. Den havde en demo i Hifi-klubben til en fornuftig pris, så det gjorde udslaget. Fik lige den og det nye Apple TV tilsluttet i aftes, dog ikke til AF8, men det gamle Panasonic plasma. Der er dog lige en ting der irriterer mig!

På min gamle AVR-1911 kunne jeg slå OSD (On Screen Display) fra, så jeg ikke fik info om volume osv. på skærmen når jeg skruede op og ned. Det kan jeg ikke finde ud af

AVR-X550BT og er blevet lidt nervøs for om det overhovedet er muligt at slå fra! Ved I det?

Mvh Jesper

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2019 kl. 15:00
Kan du ikke gå ind i setup og slå det fra?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu