recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hakfri Netflix?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hakfri Netflix?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hakfri Netflix?
    Sendt: 26-November-2019 kl. 17:08
Hej

Når jeg ser netflix oplever jag at billedet konstant hakker en smule, uanset om jeg sætter min chromecast til 50Hz eller ej. Uautoriserede kopier af samme materiale hakker ikke på samme måde via en wdtv. What gives? Det er super irriterende.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 17:46
 Det er Motion Judder der er meget materiale , nok det meste, som ikke er fra EU og lande der bruger 50 Hz, men 60 Hz, og så vil der være uro i bevægelserne. Har ikke oplevet at det har være slemt da der bruges Appen på TVet, kun da der blev brugt en extern enhed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 18:17
Hej
Jeg vil anbefale dig at købe et Apple tv 4K , og glemme Chromecast og de indbyggede apps i tv , så kommer Bla Netflix til at køre som det skal..
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er Motion Judder der er meget materiale , nok det meste, som ikke er fra EU og lande der bruger 50 Hz, men 60 Hz, og så vil der være uro i bevægelserne. Har ikke oplevet at det har være slemt da der bruges Appen på TVet, kun da der blev brugt en extern enhed.

Det tror jeg ikke. Det ligner det i hvert fald ikke MJ er meget regelmæssigt og tæt på usynligt i det meste kildemateriale, hvis man har udstyr der kan vise 24p. Det her er ujævnt og meget tydeligt ved langsomme panoreringer. Som dårlig frame rate konvertering.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej
Jeg vil anbefale dig at købe et Apple tv 4K , og glemme Chromecast og de indbyggede apps i tv , så kommer Bla Netflix til at køre som det skal..
MVH

Det lyder da underligt at CC ikke skulle kunne spille 24p uden ballade? Kører netflix-dk 24p eller 50p?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det tror jeg ikke. Det ligner det i hvert fald ikke MJ er meget regelmæssigt og tæt på usynligt i det meste kildemateriale, hvis man har udstyr der kan vise 24p. Det her er ujævnt og meget tydeligt ved langsomme panoreringer. Som dårlig frame rate konvertering.

Det var netop synligt da jeg brugte You See boksen, men som skrevet er der ikke bemærket med Appen på TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 13:05

Hej
MVH

Det lyder da underligt at CC ikke skulle kunne spille 24p uden ballade? Kører netflix-dk 24p eller 50p?

Netflix kører begge dele, afhængig af indholdet. 
Venlig hilsen
KB
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8680
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 15:28
Langt det meste indhold er 24p.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Hej
MVH

Netflix kører begge dele, afhængig af indholdet. 

Vil det sige at hvis jeg køber en ATV så skifter afspilleren selv mellem 24p og 50p output alt efter om jeg ser Rita (Dansk) eller Homeland (USA)?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 17:12

Vil det sige at hvis jeg køber en ATV så skifter afspilleren selv mellem 24p og 50p output alt efter om jeg ser Rita (Dansk) eller Homeland (USA)?

Ja, hvis du slår Match framerate til.

Venlig hilsen
KB
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 17:37
Så tror jeg at jeg ønsker mig sådan en i julegave. Det andet med at skifte manuelt på CC virker lidt begvendt når nu min wdtv, til sammenligning, har kunnet autoskifte i snart ti år.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Online
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 20:23
Er der nogen der ser hakken og andre ikke? 
Jeg har aldrig oplevet hakken på Netflix med chromecast eller nvidia shield boks
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu