|
Streaming af 4K fra NAS til SmartTV |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Andarkelben ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2020 Sted: Randers Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Januar-2020 kl. 10:02 |
Først lidt om mit setup:
Har en WD My Cloud Home hvor jeg har en del 4K indhold liggende. Det meste i form af .mkv filer. Filmene er generelt 2160p.HDR.UHD og ofte TrueHD.Atmos7.1 eller andet lydformat og oftest i 60bit. Har en PLEX server kørende på min hjemme-pc, som har flg. stats: Føniks Nighthawk III Silent (Customized) Kabinet: NZXT Source S340 Elite ATX Mat Sort Mit SmartTV er et Samsung QE55Q70RATXXC 4K QLED - med PLEX app installeret. Alle enheder er koblet på min Asus Router, via cat6 kabler og jeg kører normalt fuldt gigabit-LAN i hele huset (dog tvivler jeg på at TV'et har mere end en 100mbit port).
MVH |
|
![]() |
|
Pittens ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den embeddede Plex app i Samsung tvet er bare desværre ikke super god - jeg kan kun anbefale eksempelvis AppleTV 4k og Infuse - den tapper ind i Plex serveren og virker. Den streamer ikke fra din server men transcoder på Apple atVet - desuden understøtter ATV også Atmos i nogle formater.
Har selv et Q9 2018 og bruger kun plex til børnefilm og serier og praktisk talt kun fysiske medier til mig selv 😊
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
pittens - er ked af det - men du skriver altså lidt noget vrøvl.
Transcoding er noget der foregår på selve serveren - INDEN det bliver sendt ud gennem netværket. og det burde virkelig ikke være noget som helst problem med den pc som server. Jeg går ud fra at "serveren" er en windowsmaskine, så det burde heller ikke være svært at tjekke ressourceforbruget på den hvis der laves nogen som helst form for transcoding inden det bliver sendt ud i netværket. Men jeg kunne som du selv siger - netop forestille mig det er på grund af samsungs afspiller. Vær opmærksom på at de "afspillere" jo reelt er "mobiltelefoner" - altså hardwaren der skal fungere som computer, er den samme som er i mobiltelefonerne (og absolut ikke nødvendigvis highend enheder!). Og det er nok snarere det der er problemet. At NETOP fordi der ikke er transcodet inden, så kan den ikke håndtere datamængden og formaterne ordentligt.
|
|
![]() |
|
larxxor73 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-September-2018 Status: Offline Point: 20 |
Jeg afspiller 4k hdr fra nas med plex media server, afspiller på et LG tv med Xplay plex kompatibel klient.
Det fungerer fint nok. Så det kan lade sig gøre. Bruger kablet netværk til TV. 4k kræver noget båndbredde. Jeg ved ikke noget om plex client til Samsung, men den til LG er dårlig. Heldigvis findes alternativet xplay på LG. Har du prøvet at afspille via standard dlna og en Samsung afspiller? Så opklarer du om problemet er i plex klienten.
|
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1218 |
jeg har også prøvet at rippe mine 4K film.
Jeg bruger MakeMKV og et eksternt drev. Desværre får jeg fejl under ripning hver gang. Hvordan ripper i - hvilket software og hardware? Med venlig hilsen Søren
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
makemkv er the way to go. - så jeg har ingen anelse om hvorfor du får fejl søren - måske det har noget med drevet at gøre?
PS - jeg bruger et ældgammel lite-on internt drev. Det stoppede engang med at virke helt. indtil jeg fandt ud af at der var kommet en windowsopdatering som ændrede måden drevet blev håndteret på. Så fandt jeg ud af der var en 5 år gammel firmware - den løste så problemet. Redigeret af claus_jac - 03-Februar-2020 kl. 17:58 |
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1218 |
Hej Claus
Mange tak for dit svar. Er du sikker på, at du taler om 4K bluray? Skal man ikke have et specielt drev til disse? Jeg har ingen problemer med almindelige blurays. Med venlig hilsen Søren
|
|
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Jeg har 2 interne UHD friendly drev Et Asus BC-12D2HT og et LG BH16NS55 Asus er bestemt det drev af de 2 som ripper bedst, har dog flere gamge oplevet at ingen af drevene har kunnet rippe UHD film UHD skiver er meget mere følsomme end alm BD skiver De film jeg har haft der ikke kunne rippes har jeg fået byttet det sted de er købt og de nye fremsendte har jeg så været i stand til at kunne rippe Dette er et meget kendt problem, har læst rigtig meget om dette problem som opleves af mange rundt om på nettet Hvilket extern drev har du ?
|
|
![]() |
|
Super svar - mange tak.
Jeg havde et Asus drev, men returnerede det, da jeg ikke kunne få det til at virke. Bruger du MakeMKV? Og kan du få det til at virke uden at hente keyfiles? Med venlig hilsen Søren
|
|
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Ja jeg bruger til tider MakeMKV når min AnyDVD ikke er opdateret Men du bliver jo nød til at lade MakeMKV downloade keys filen, eller kan jeg da godt forstå du ikke kan få det til at virke
|
|
![]() |
|
er det specielt for UHD blurays?
Det virker jo fint for almindelige blurays.
|
|
|
|
![]() |
|
Det jeg mener er:
Virker det uden at jeg manuelt skal hente og installere keyfiles?
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |