|
God indendørs T" antenne |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Februar-2020 kl. 12:31 |
|
Simpel og god indendørs antenne efterlyses, gode modtagerforhold
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tror lige du skal skrive om det er FM, DAB, TV eller mobil internet.
Så er det nemmere at rådgive.
![]() |
||
![]() |
||
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
|
T2 antenne til TV
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Som udgangspunkt er det ikke at anbefale med indendørs antenner, har selv meget frit sigte til sender og gode forhold, afstand 45 Km, men det var noget lort med indendørs, ikke tilstrækkeligt signal, så den sider udenfor. Signal/kvalitet er nu 10/10.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Det nemmeste er en udendørs oven på et skab.
Denne kunne også være en mulighed. Der findes en del aktive antenner derude. De kan også bruges. Jeg vil dog vælge en udendørs model. Du skriver der er gode modtage forhold. Jeg kører med en stor passiv antenne under loftet. Det kører perfekt. Vil dog sige at antenner elsker frisk luft.
Redigeret af Mufti - 11-Februar-2020 kl. 13:19 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
|
![]() |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Har haft brand og den gamle antenne brændte med
Jeg bor 5 km fra masten , 75 m over vandet, skal helst være indendørs, ser på denne , som kn ligge ovenpå et skab.
|
||
![]() |
||
Branchekender ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 361 |
|
Jeg har haft gode erfaringer med Strongs model i en vindueskarm:
Indendørsantenner sættes i et vindue, da andre placeringer indendørs ofte dæmper signalet alt for meget.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5331 |
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
![]() |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
En alm. 3 lagsrude med lavemission belægning dæmper ca. 20db. ved 900MHz. Til sammenligning, en alm. murstensvæg isoleret dæmper ca. 10db ved 900MHz. Endnu være er det så med dobbelte ruder "lavemission" som også har solafskærmede belægning dæmpning ca. 30db. ved 900MHz. eller ca. -55db ved 5GHz. Det kan have ændrede sig, men de var de tal jeg fik fat i da jeg skulle se på nye glasruder 6-7 år siden. |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |