|
Sony optager |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Marts-2020 kl. 09:37 |
Min dejlige Sony-optager er i dag tilsluttet med scartstik til min Samsung parabolmodtager, som har harddisk, men kan kun optage Viasats kanaler. De tyske kanaler optages på Sony-optageren, og det virker perfekt. I morgen får jeg installeret Visats nyeste parabolmodtager med harddisk, der ikke har et scartudgangsstik men kun 1 HDMI udgangsstik. Kun Viasats kanaler kan optages, men de tyske frie kanaler kan ikke, hvorfor jeg ønsker fortsat at optage på Sony. Kan jeg i dag købe en device der ændrer HDMI udgangsstikket til 2 og kan jeg købe et HDMI-kabel til scart, der passer til SONYˋen? På forhånd tak for hjælpen.
Henninge
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5092 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja såden en dims findes.
Den kan så ikke bruges den anden vej. Men der findes også en dims.
|
|
![]() |
|
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
Dejligt hurtigt svar. Tak for hjælpen
Henninge
|
|
![]() |
|
Jeg tror ikke det løser hele mit porblem. HDMI udgangsstikket på parabolmodtageren går til TV, så jeg mangler vel en ekstra HDMI udgang til kablet til den dims du foreslår??
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5092 |
Der skal du bruge en hdmi splitter. Denne skulle kunne bruges, men ellers har de flere slags.
|
|
![]() |
|
Nu tror jeg vi er der. Endnu engang tak for hjælpen.
Henninge
|
|
![]() |
|
Ja det må virke. Man kunne ønske at det var nok med en boks til det hele. Men AV-Cables har som regel det der findes tilgængeligt.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10523 |
Scart er analog og HDMI digital. Der vil aldrig komme noget godt ud af den konvertering. For de penge du skal bruge på de foreslåede dimser kan du jo i stedet købe en boks der kan optage de tyske ukodede kanaler direkte i ægte digital kvalitet. Og så kan du skrotte antikviteten (Sony optageren). Flemming
Redigeret af fltk - 22-Marts-2020 kl. 19:42 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Hej Flemming. Tak for dit indput. Viasatˋs nye parabolboks modtager alle de frie tyske kanaler, men kan ikke optage (modsat Viasatkanalerne) på den indbyggede disk. Så dit forslag kræver vel en ny recorder der ikke umiddelbart kan tilsluttes paraboboksen, da den kun har en HDMIudgang som skal til fjernsynet. Så det kræver vel en ekstra dims?I dag er min ældre Sonyrecorder tilsluttet den gamle parabolboks med et scartkabel og jeg får et godt billede. Men som sagt skal den gamle i dag udskiftes med en ny parabolboks.Så jeg leder efter den bedste løsning.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10523 |
Den bedste løsning er stadig en ny boks til de tyske kanaler. En sådan kan købes for 3-400 kr. med optagemulighed direkte på en tilsluttet harddisk. Boksen skal ikke kobles sammen med Viasat boksen, men direkte til antenneledningen fra parabolen samt med HDMI til TVet. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Jeg har 2 antenneledninger som bruges til parabolboksen, da det er nødvendig for at kunne optage Viasatkanalerne. De tyske kanaler modtages fra samme Viasatboks, men Viasat har blokeret for optagelse af de tyske kanaler, derfor bruger jeg Sonyrecorderen med et scartkabel og det virker meget fint. Det er ikke muligt med scart den nye boks. Der er kun en HDMI udgang.
Henninge
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5342 |
I så fald kan anden boks kobles på ledning med de tyske.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |