recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDCP VS Denon receiver / sort skærm / afsp. fejl.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDCP VS Denon receiver / sort skærm / afsp. fejl.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortrnBdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-April-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortrnBdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDCP VS Denon receiver / sort skærm / afsp. fejl.
    Sendt: 06-April-2020 kl. 10:06
Hej Alle i forum.

Jeg kan se at jeg ikke er den eneste i verden der kæmper med HDCP på min Denon receiver.

Mit setup er som følger:

TV, Samsung fra 2019
Receiver, Denon AVR 2113
BluRay Denon DBT-1713UD
TV boks, Stofas nye Android box
Medie boks, Nvidia shield.

Alt der kan kables er kablet netværk.

Alt er tilsluttet til Receiver som fungerer som switch/hub for TV'et

Alt er opdateret til nyeste firmware.

Jeg oplever, med som regel, et par måneders mellemrum at Stofa tv boks pludselig afspiller alt indhold med sort skærm og nvidia shield boks ikke kan starte nogen afspilninger andet end plex video.

Bliver stofa boks eller nvidia shield forbundet direkte til TV virker de straks igen.

Det er ikke kablerne da de er forsøgt skiftet og af UHD typen.

Et symptom er også at switching mellem kilder som regel bliver vildt ustabil, tv og receiver slukker og tænder ukontroleret og min kone bliver sur og irriteret på MIG og brokker sig over "alt det forbandede teknik, kan vi ikke bare have et normalt TV" Confused

En nulstilling af receiver plejer at løse problemet med det samme, dog koster det jo så lige en times arbejde med at sætte alt op igen i receiver.

Igår skete det så igen og jeg tænkte at jeg ville prøve at downloade en config fil fra receiver før reset, nulstille og gendanne config.

Til min overraskelse opdagede jeg at da receiver startede settings export og skrev "saving" i displayet så nulstillede den åbenbart et eller andet og pludselig virkede det igen.

Kan se at nogen løser det ved at bruge en billig kina-splitter ? Er det så mellem kilden og receiver eller mellem receiver og TV ?

Et lille tillæg til sagen.

Tidligere oplevede jeg også periodisk at TV og receiver ikke kunne kommunikere via ARC. Man kunne simpelthen ikke se receiver i tv'ets menu (dette er forsvundet igen) Det plejede at hjælpe at tage strømmen fra både receiver og TV natten over.

Er det bare noget man må leve med eller hvad andre ?

De bedste hilsner

Morten

Redigeret af MortrnBdk - 06-April-2020 kl. 10:10
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4026
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 10:12
Det er noget du må leve med. Det er et generelt problem. Derfor den næste receiver jeg køber ikke bliver Denon da jeg er træt af vores. Men jeg oplever det kun med Apple tv ikke med Shield sjovt nok
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortrnBdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2020 kl. 08:22
Tak for dit input.

Nå men måske nogen kan bruge min "opdagelse" med at exportere settings for at "nulstille" fejlen uden at lave factory reset.

Hvad var andres erfaringer med at bruge splitter og hvor skal den sættes ind ?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortrnBdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 20:52
Hvis nu jeg siger at jeg er rigtig træt af at HDMI switching og power off/on ikke fungerer optimalt hvad siger andre så?

Hvad virker bedre / godt?

Tænker måske at skifte til andet mærke. Evt Yamaha, og evt brugt da budgettet for tiden er mere peget i retning af ombygning af huset Embarrassed

Gode / dårlige erfaringer med modeller som kan erhverves for en 1000-1500 kr?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 21:28
Min erfaring:
Alt HDMI cec er slået fra, altså ingen enheder taler sammen via HDMI kabler. Min fjernbetjening klarer det hele.
Derfor: ingen HDMI problemer.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortrnBdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 21:59
Ja. Det er selvfølgelig en mulighed. Har logitech harmony med Hub så det kræver bare at familien accepterer at det KUN er den eller stemmestyring der tænder og slukker tv/hifi.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2020 kl. 22:11
Vi har kun en fjernbetjening til det hele.
Det er resten af familien glad for.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu