|
HDCP VS Denon receiver / sort skærm / afsp. fejl. |
Besvar |
Forfatter | |
MortrnBdk
Ny bruger Oprettet: 06-April-2020 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-April-2020 kl. 10:06 |
Hej Alle i forum. Jeg kan se at jeg ikke er den eneste i verden der kæmper med HDCP på min Denon receiver. Mit setup er som følger: TV, Samsung fra 2019 Receiver, Denon AVR 2113 BluRay Denon DBT-1713UD TV boks, Stofas nye Android box Medie boks, Nvidia shield. Alt der kan kables er kablet netværk. Alt er tilsluttet til Receiver som fungerer som switch/hub for TV'et Alt er opdateret til nyeste firmware. Bliver stofa boks eller nvidia shield forbundet direkte til TV virker de straks igen. Det er ikke kablerne da de er forsøgt skiftet og af UHD typen. Et symptom er også at switching mellem kilder som regel bliver vildt ustabil, tv og receiver slukker og tænder ukontroleret og min kone bliver sur og irriteret på MIG og brokker sig over "alt det forbandede teknik, kan vi ikke bare have et normalt TV" En nulstilling af receiver plejer at løse problemet med det samme, dog koster det jo så lige en times arbejde med at sætte alt op igen i receiver. Igår skete det så igen og jeg tænkte at jeg ville prøve at downloade en config fil fra receiver før reset, nulstille og gendanne config. Til min overraskelse opdagede jeg at da receiver startede settings export og skrev "saving" i displayet så nulstillede den åbenbart et eller andet og pludselig virkede det igen. Kan se at nogen løser det ved at bruge en billig kina-splitter ? Er det så mellem kilden og receiver eller mellem receiver og TV ? Et lille tillæg til sagen. Tidligere oplevede jeg også periodisk at TV og receiver ikke kunne
kommunikere via ARC. Man kunne simpelthen ikke se receiver i tv'ets menu
(dette er forsvundet igen) Det plejede at hjælpe at tage strømmen fra
både receiver og TV natten over. Er det bare noget man må leve med eller hvad andre ? De bedste hilsner Morten Redigeret af MortrnBdk - 06-April-2020 kl. 10:10 |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er noget du må leve med. Det er et generelt problem. Derfor den næste receiver jeg køber ikke bliver Denon da jeg er træt af vores. Men jeg oplever det kun med Apple tv ikke med Shield sjovt nok
|
|
MortrnBdk
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for dit input. Nå men måske nogen kan bruge min "opdagelse" med at exportere settings for at "nulstille" fejlen uden at lave factory reset. Hvad var andres erfaringer med at bruge splitter og hvor skal den sættes ind ?
|
|
MortrnBdk
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis nu jeg siger at jeg er rigtig træt af at HDMI switching og power off/on ikke fungerer optimalt hvad siger andre så? Hvad virker bedre / godt? Tænker måske at skifte til andet mærke. Evt Yamaha, og evt brugt da budgettet for tiden er mere peget i retning af ombygning af huset Gode / dårlige erfaringer med modeller som kan erhverves for en 1000-1500 kr? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min erfaring: Alt HDMI cec er slået fra, altså ingen enheder taler sammen via HDMI kabler. Min fjernbetjening klarer det hele. Derfor: ingen HDMI problemer. Klaus
|
|
MortrnBdk
Funktioner
Tak(0)
|
Ja. Det er selvfølgelig en mulighed. Har logitech harmony med Hub så det kræver bare at familien accepterer at det KUN er den eller stemmestyring der tænder og slukker tv/hifi. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har kun en fjernbetjening til det hele.
Det er resten af familien glad for. Klaus
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |