|
Brugt Hegel H80 værdi? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Curon ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-April-2020 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-April-2020 kl. 13:42 |
|
Hey guys.
Jeg står og tænker på at sælge min Hegel H80 (https://www.hegel.com/products/discontinued/h80), som jeg ca. har brugt i 5 års tid. Men jeg er meget i tvivl om hvor meget sådan en forstærker er værd nu om dage. Kunne være fedt hvis nogen kunne pege mig i en retning:) Forstærkerens stand er fin nok, det primære som der er kommet med tiden er en summen som forstærkeren afgiver Tænker der nok er nogen der ikke er påvirket af det, men tænkte at det lige skulle nævnes ift prisvurderingen. Tænker det siger noget om at spolen vel har fået nogle timer med sig. Min kammerat sagde det var meget normalt at det kommer med tiden på forstærkere. Hvad tænker i den har af værdi.
Hvad er fair for begge parter? |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
En pris må være omkring 30% af nypris.
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Hother, trådstarter skal nok bare vente 15 års tid endnu med at sælge, har du set hvad de forlanger for ældre eller ligefrem gamle brugte effektforstærker/ forstærker. Det er sgu lidt overaskende. Jeg så f.eks. et Luxman forstærker sæt M05 med preamp som jeg selv købte tror det var i 89 til under 40K for sættet. Det sæt står i dag til salg for 40K med over 30 år på bagen. Syntes jeg så nogle POA 6600 monotrin til lige omkring 3000,- stykket, de kostede for ny under 4000K,- stk. sidst i firserne. Og den gang spillede de ikke specielt godt, og de er nok heller ikke blevet bedre alderen
![]() ![]() |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
|
Summen, mekanisk fra forstærkeren, eller ud gennem højttalerne? Klaus
|
||
![]() |
||
Curon ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-April-2020 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 3 |
|
Det kommer ikke fra speakers.
Helt tydeligt fra forstærkeren. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Online Point: 5362 |
|
Spørgsmål er om det er 50/100Hz brum fra forsyning, eller anden frekvens? Tanken var om det måske skyldes DC offset på 230V forsyning, som omtalt her: |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Kasperp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
|
Hvis det er den model med linie udgang, må du gerne give mig en besked når du finder frem til en pris, så vil jeg muligvis gerne købe den :)
|
||
![]() |
||
itjf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
|
Pris kr. 4.000 - 5.000,- alt efter udgave og stand. Det trækker ned at den brummer og hvis det er første udgave. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |