|
Yousee & Ubiquiti USG |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Whoppers
Ny bruger Oprettet: 18-Juli-2020 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Juli-2020 kl. 16:14 |
|
Hej
Jeg overvejer at købe en Ubiquiti USG router. Jer har allerede en AP-LR og en 8-60W switch, så jeg mangler lige det sidste. :) Er der nogen der har erfaringer med opsætning af routerne. Jeg tænkte, at jeg ville opsætte Yousee Homeboxen (HomeTrio DSL) til IP 192.168.2.1 uden DHCP. MAC låse USG'en til IP 192.168.1.1 og så DMZ'e til USG'en med IP 192.168.1.1 USG'en skal så sørge for DHCP osv. Men hvad så med TV signalet. Jeg regner ikke med, at det bare virker "out of the box" Skal jeg over i noget VLAN, eller multicast, eller.....? På forhånd tak. |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har yousee router til at stå helt normalt og har slået wifi fra.
USG får så ip fra Yousee router 192.168.1.X. USG er så opsat til at dele ip adresser ud i 192.168.0.X området. Det virker fint. Klaus
|
||
Whoppers
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Klaus
Det virker jo næsten for simpelt. Har du så ikke slået DHCP fra på Yousee routeren? Hvad med TV, virker det fint? |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tv kobler du til yousee router.
DHCP i yousee router skal være slået til, da den tildeler ip adresse til USG. Klaus
|
||
Whoppers
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var så lige det, jeg ville undgå. Det vil kræve 25m netværkskabel trukket bla. ned igennem en væg.
|
||
Kallespears
Super bruger Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 416 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor ikke bare bedre Yousee sætte deres router i bridge, og så lade USG. klare hele netværket.
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan klarer homebox TV signalet sig gennem Ubiquiti? Klaus
|
||
Whoppers
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det havde været fint hvis man kunne det. Og det er også det, jeg prøver at komme så tæt på som muligt. Men så vidt jeg ved, kan Yousee Homeboxen (den hvide) ikke køre bridged. Og hvis den kan, så er der lige det med fastnet telefon delen. Mener at havde læst, at den bliver deaktiveret når man kører bridged.
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kunne jo droppe fastnet igennem YouSee og køre det igennem f.eks. fonet.dk Så kan du sætte YouSee's udstyr i bridgemode og kun benytte det som DOCSIS modem. Det giver ingen mening at have en fed USG, hvis den bag en YouSee router. |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
askernedefragrillen
Bruger Oprettet: 18-August-2015 Sted: Måløv Status: Offline Point: 165 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
de hvide Sagem routere fra Yousee kak sagtens køre i Bridge mode.
Det er i øvrigt den samme, man får hos en del af konkurrenterne lige så snart det er bredbånd over coax. I forhold til tv, så hvis det er ren tv pakke via coax er der ikke noget problem. Hvis du har en tv boks med, kender jeg ikke svaret. |
||
Whoppers
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke kunnet finde nogen, der kan bekræfte at Yousee Homeboxen (den hvide) kan køre bridged. Men jeg må tage kontakt til yousee support, og høre om det kan lade sig gøre. Jeg har ikke Coax, men DSL. (kobber) Jeg har læst, at det lykkedes for flere, at få TV til at virke i ca. 10 sekunder. Hvor der så åbentbart kobles over til et andet "signal." Er der nogen der har viden om dette? Tak for svarende indtil videre. |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ud fra min hukommelse får du det ikke til at virke, uden routerfunktionen i YouSee routeren.
TDC Home trio er en teknisk “sølle” løsning. Ringe billedkvalitet på eksempelvis DRs kanaler i forhold til antenne. Klaus
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |