recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indbygningshøjttalere i skrålofter 5.1 / 7.1?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indbygningshøjttalere i skrålofter 5.1 / 7.1?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dan Nielsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-September-2020
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dan Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indbygningshøjttalere i skrålofter 5.1 / 7.1?
    Sendt: 06-September-2020 kl. 12:40
Jeg er ved at bygge hus og ønsker at indrette med biograflyd 5.1 eller måske 7.1 men har brug for hjælp til løsning af højtaler placering.

Jeg har fundet en løsning til at montere front og center højttalere ved skærm men er udfordret med baghøjttalere.

Udfordringen er at der er skrålofter (se tegning). Hvis jeg monterer i loftet, vil venstre baghøjttalere blive placeret ca. 85 cm højere end højre, samtidig med at den er monteret i et 15 grader loft, så jeg forestiller mig højtaleren, skal kunne vinkles meget for at få samme grader mod lytteposition som højre bag-højttaler.?

Sofaen er placeret ca. 120cm fra bagvæggen som er et glasparti, men jeg har mulighed for at montere højtalere over galspartiet, men det er en ydervæg, så tror det er svært med indbygningshøjttalere desværre.

Hvad vil i anbefale Lofthøjttalere (Indbygning) eller væghøjttalere (i kabinet)?

Hvordan vil i placere højtalere… Hvis lofthøjttalere hvor mange cm fra bagvæg. Hvis jeg også vil have Atmos hvor langt skal de så fra bagvæg?

Hvilke højttalere vil i anbefale til projektet?

Kan ikke finde ud af hvordan man ligger billeder op herinde til sit opslag desværre.

http://gofile.me/6GnHK/A5MpwtbTK

Redigeret af Dan Nielsen - 06-September-2020 kl. 12:45
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu