recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GOD soundbar til lejlighed der ikke vælter væggen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GOD soundbar til lejlighed der ikke vælter væggen?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KennethJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennethJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: GOD soundbar til lejlighed der ikke vælter væggen?
    Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 09:01
Hej,

Jeg har i dag et komplet traditionel surround setup med receiver, 5 højttalere osv.

Jeg er ved at udskifte mit TV og vil i samme omgang skifte til en soundbar løsning med baghøjttalere. Budgettet er rimelig højt - jeg vil sige op til omkring ca 15T. Det skal også være fornuftigt at høre musik på.

Jeg har læst/set MANGE anmeldelser, og fx kunne Samsungs løsninger i den høje ende være en mulighed, men også Sonos er med i overvejelserne, og Nakamichi måske?

Jeg er dog flere gange stødt ind i udtalelser som "Systemet er ikke så velegnet hvis man bor i lejlighed da det først for alvor folder sig ud ved forholdsvist højt lydtryk" eller noget i den stil. Det er fx sagt om Samsung HW-Q950T, som ellers var et system jeg havde i kikkerten.

Jeg spiller sjældent højt, så det er en meget væsentligt ting for mig at det også lyder godt ved lave lydtryk.

Hvad kan I anbefale? 

Hilsen Kenneth

Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Point: 804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 10:25
Til music også, vil jeg klart vælge en Sonos ARC

Vi har en 4-5 Play:1'ere rundt om i huset - og det er fedt det der med at alle højtalere spiller det samme.

Og at der er en app til alt - ved ikke om Samsung har en lignende løsning evt. via Airplay2?

Men nup en Sonos Arc fra Sonos direkte - så har du 100 dage til at teste om det er noget for dig :-)
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 13:19

Forbi en forhandler og hør og se den.

Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 13:23
Jeg ville også kigge efter en BeoSound Stage, det er en soundbar med masser af kræfter samt mange musik muligheder så som, Deezer/Spotify/TuneIn/DLNA/AP2/CC mfl.

Hop evt ind hos din lokale B&O forhandler og bed om en demo.
Til top
KennethJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Januar-2011
Sted: Danmark
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennethJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 13:32
Tak for forslagene - jeg skulle nok have sagt tydeligere at der skal være mulighed for baghøjttalere - den del vil jeg ikke gå på kompromis med. Det udelukker desværre flere mulige emner som Sony, B&O, Ambeo(som dog også er for stor)

Med venlig hilsen
Kenneth

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu