Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Munch
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4696
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Michael Bundesen er død Sendt: 09-November-2020 kl. 17:05 |
Forsangeren fra Shubidua er gået bort. R.I.P.
Min egen personlige favorit er Den Røde Tråd:
Sangtekster Hvem mon man er før man bli'r til Et stjerneskud - et puslespil En tanketorsk - en gulerod Man må for fa'en ha' været no'ed Moders barm var rød og hvid Til min far sagde hun: glid Vi var en kæmpe børneflok Og der var aldrig penge nok Otte år så var jeg klar Til at gå på kaffebar Min ryg så ud som strivret flæsk For dagens ret var tørre tæsk Jeg voksed - og koksed Jeg fandt en plads i solen I skolen lærte jeg at skrive De med stort Men jeg ku' aldrig bli' til no'ed Trods mit store ordforråd Stod i kø på livets vej Mens andre overhalede mig Jeg voksed - og koksed Jeg fandt min plads i skyggen Med ryggen op mod muren Hvorfor blev jeg født Og hvad mon der sker når man skal bort Når livets skjorte bli'r for kort Hvor mon den er den røde tråd Man må for fa'en da blive til no'ed
Redigeret af Munch - 09-November-2020 kl. 20:09
|
|
mnielsen
Guld medlem
Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2202
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-November-2020 kl. 17:52 |
Så var det DERFOR, de spillede så meget Shu-bi-dua i dag på Radio Nord!! Hvalen Valborg siger så ikke mig så meget. Mange andre er MEGET bedre! Og så er der alt det sjov, de lavede, som fx denne:
Og det begynder S' Gu' at blive lidt trælst med alt det klikkeri.... Nu skal man først klikke nej til at logge på... Nu skal man gud hjælp' mæ' også acceptere cookies... Det bliver kun værre med værre på!!
Redigeret af mnielsen - 09-November-2020 kl. 17:59
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne". Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-November-2020 kl. 18:48 |
Hvis jeg havde penge så skulle i bare se så gik der ikke længe før jeg fik mig en VW. Nu vil jeg leve af torskerogn til jeg får råd til en folkevogn.
Damn, det var sprogblomster......
Klaus
|
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23899
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-November-2020 kl. 18:59 |
Michael B., har givet mange af os et grin, selvransagelse og tid til eftertanke.
God rejse videre Michael B., jeg tror bestemt, at du kan sætte lidt gang i den, når du når frem.
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Lydkilde
Bruger
Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Point: 103
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-November-2020 kl. 19:34 |
Mangen en yngling har lært at regne med Shubberne. Jeg har en hund med fire poter, én på hvert sit ben. Hvor svært kan det lige være
Men det er en epoke i Dansk musikhistorie som er meget svær at komme udenom. De var noget særligt og Michael i en klasse helt for sig selv.
|
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
|
|
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-November-2020 kl. 08:12 |
Munch +1 - Den rigtige sang! :-)
Der er ikke mange der har formået at få bøgeskoven til at svinge som ham, og givet fællessang over hele danmark. (tror kun der er kim larsen og nationalsangen som er i stand til at sætte gang i et publikum på samme måde som en shub sang. og det må vist siges at være ganske godt skuldret. Så det kan godt være han "ikke blev til så meget", men han rørte alligevel hele DK i mange generationer.)
Men er glad for han var omgivet af familien og de fik sagt farvel.
|
|
Munch
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4696
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-November-2020 kl. 09:50 |
Michael Bundesen og Shubberne havde en utrolig evne til både at favne danskheden og skrive nogle fantastiske tekster. Costa Kalundborg er et eksempel på at de også var forudseende og sang om klimaforandring næsten 40 år før det blev alvor.
Costa KalundborgShubiduaCosta Kalundborg Musik & Tekst: Shubidua
Der er sket en forurening af den ydre atmosfære så meterologerne har lovet at vi nu får bedre vejr. Eskimoerne får solstik og Sahara bli'r til is og Danmark bli'r det nye tropeferie-paradis.
Så er du træt af Syden sne og slud: Ta' til det varme nord.
Ta' til Costa Kalundborg hvor de slanke palmer står og svajer blidt for brisen bag Jens Hansens bondegård.
Fang en haj i Køge Bugt. Spis af kærlighedens frugt. Rejs til Danmark, det er billigt, det er smukt.
Har du smagt en frikadella, den er bare sønderjysk. Få en snak med de lokale, de kan også tale tysk. Hvis du vil være helt alene så tag til Harboøre Strand. Ud for Villa Cheminova ruller tromlerne i land.
Så er du træt af Syden sne og slud: Ta' til det varme nord.
Ta' en weekend-tur for to på kamel til Holstebro Undervejs skal vi besøge en fabrik der laver sko.
Vi har også fin kultur. Se, et smukt bornholmerur made in Hong Kong, så er vi sikre på det duer.
Ta' til Costa Kalundborg hvor de slanke palmer står og svajer blidt for brisen bag Jens Hansens bondegård.
Fang en haj i Køge Bugt. Spis af kærlighedens frugt. Rejs til Danmark, det er billigt, det er smukt.
|
|
Flippo
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2018
Point: 1414
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-November-2020 kl. 16:10 |
Hother skrev:
Michael B., har givet mange af os et grin, selvransagelse og tid til eftertanke.
God rejse videre Michael B., jeg tror bestemt, at du kan sætte lidt gang i den, når du når frem. |
"...når du når frem"?
|
|
mnielsen
Guld medlem
Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2202
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-November-2020 kl. 17:58 |
Jeg er fluen: https://www.youtube.com/watch?v=qD9xUpTxthQ
Jeg er fluen, jeg har vinger på! Derfor gider jeg S' Gu' ikke gå! Jeg er ikke skabt til noget stort... Derfor sætter jeg mig på en looooooort. På en lort. BZZZZZZZZ!!!
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne". Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
|
|