|
Hjælp til køb af anlæg |
Besvar |
Forfatter | |
Redman
Bruger Oprettet: 27-September-2008 Status: Offline Point: 194 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-November-2020 kl. 23:01 |
Jeg overvejer at købe nyt anlæg og håber i kan hjælpe mig lidt.
Lige nu har jeg et Philips Fidelio E6 system, som jeg er blevet godt træt af, så vil gerne have det udskiftet med noget lidt mere "ordentligt". Jeg bor i lejlighed så det er desværre begrænset hvor meget jeg kan tillade mig. Jeg tænker i hvert fald at jeg bliver nødt til at holde mig væk fra gulvhøjtalere så underboen ikke dræber mig, og til at starte mig tror jeg, jeg vil nøjes med et 3.1 setup. Det setup jeg havde kig på var dette: Bowers & Wilkins 606 S2 til left og right højtalere. Bowers & Wilkins HTM6 S2 centerhøjtaler Denon AVR-X2700H receiver Bowers & Wilkins ASW608 subwoofer Nu ved jeg ikke så meget om det, men det virker som om at det er en god ide hvis man har fra samme mærke? Jeg kan heller ikke finde ud af om der er bedre alternativer i samme eller lavere prisklasse. Anlægget skal bruges til film og spil. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Først og fremmest, så larmer gulvhøjttalere ikke mere end andre højttalere - og slet ikke en sub.
Er der knas med gulvet, kan det klares med en betonflise...... B&W højttalere er fine, men notorisk svære at drive og det stiller krav til forstærkeren. Mange gange så store krav at vil man have det bedste ud af højttalerne, får man brug for en dyr forstærker. I mine øjne er det bedre at købe mindre krævende højttalere og så bruge pengene, der ellers skulle gå til en kraftigere forstærker, på at købe enden bedre højttalere. Bliver vi i hifiklubben, ville jeg lytte til et sæt gode Dali gulvhøjttalere og springe over subben. Men, hvilke højttalere du kan lide, er op til dine ører at bestemme! Klaus
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil som Klaus siger kigger efter Dali i stedet. Dog vil jeg så holde dig i bogreol højtalere, da de bl.a vil kører med center, og de kommer ikke sådan lige ned på under 40hz. Så en sub skal med. Og de fleste bogreol højtalere fra Dali, går ned til omkring de 50 Hz, så subben skal bare være til at holde bassen flydende hele vejen ned i den dybe frekvens område
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
Redman
Funktioner
Tak(0)
|
Fedt, tak skal i have for rådene :)
Jeg havde slet ikke tænkt på at de kan kræve meget at drive, sådan noget har jeg slet ikke styr. Jeg tror jeg vil tage ned og lytte til Dali Oberon serien i hifi klubben. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du overvejet at købe brugt? Du får meget mere for pengene og kan gå en eller to serie "op". Kig eventuelt på Dali Mentor på dba. Og - køb gulvhøjttalere til fronterne, så du får et mere sammenhængende lydbillede! Klaus
|
|
Redman
Funktioner
Tak(0)
|
Synes bare at have læst gulvhøjtalere er værre end en subwoofer hvad angår vibrationer i gulvet, og vil tydeligt kunne høres af underboen? Det er en 90 år gammel bygning så lydisolering er en ukendt ting.
En anden ting er min stue er kun omkring 4x4m og det er kun den ene halvdel af stuen der er til min mini-mini-mini biograf, så det er kun 2 meter væg jeg har til fjernsyn og højtalere. Og den ene højtaler vil komme til at stå i et hjørne uden så meget plads til side og bagvæg. Så jeg kan ikke finde ud af om det vil give dårlig lyd at have den stående der og om det vil være overkill at have gulvhøjtalere i så lille en stue. At købe brugt er ikke helt tosset, jeg frygter dog bare at jeg ikke vil være i stand til at høre om der er noget galt med dem uden at have siddet med dem i lang tid, og så er det lidt svært at bytte tilbage :P Hvordan er det hvis man køber højtalere fra forskellige serier, vil det være dårligt for lydbilledet eller det okay? Altså selvfølgelig stadig have to ens fronter, men måske et center fra en anden serie eller surround højtalere? |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |