|
5.1 pass through HDMI/Toslink |
Besvar |
Forfatter | |
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3839 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-December-2020 kl. 17:20 |
Jeg har et gammelt Panasonic G20 hvor jeg har forbundet en Sonos Playbar via toslink (samt 2 Play One som baghøjttaler).
Jeg har en RPi forbundet til TV'et via HDMI, og har i grunden undret mig over at den ikke kan sende 5.1 lyd ud, men har aldrig fået sat mig ind i det Som jeg har forstået det kan TV'et ikke vidersende 5.1 via optisk, kun via den indbyggede tuner (eller app's) Så eneste løsning er vel en optisk toslink splitter i mit tilfælde - så jeg kan forbinde 2 kilde til Playbar'en? Men hvordan ser det ud med nye TV. Er på udkik efter en 48" OLED (dvs. enten LG, Sony eller Philips). Men hvordan ser det ud med disse modeller. Kan de sende et 5.1 signal videre via optisk ? PS. jeg har vel samme problem med mit ATV og YouSee boksen.....
Redigeret af kim.t - 07-December-2020 kl. 17:48 |
|
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der nogen modeller som kan og der er andre som ikke kan. Med You See boksen sendes lyden direkte til Playbar via Toslink.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Stoffer1987
Guld medlem Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 655 |
Funktioner
Tak(0)
|
En løsning kunne også være en HDMI switch med optisk lyd ud?
Fx denne:
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |