recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround sound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround sound

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround sound
    Sendt: 08-December-2020 kl. 09:22
Finders der videoredigeringsprogrammer hvor man kan tilføje egne surround sound lydspor?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 12:24
Det kan du i Final Cut, Premiere, Avid og mener også at du kan i DaVinci
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Tak :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 12:44

Det lyder som om det er noget du har styr på, så lige et tillægsspørgsmål.

Kan jeg danne lydsporet med et af de programmer på min iPad og afspille surroundlyden via Airplay?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Kan jeg danne lydsporet med et af de programmer på min iPad og afspille surroundlyden via Airplay?

Det lyder som om du er igang med at bevæge dig ud på dybt vand? Smile

Hvad er din primære opgave? Laver du multikanals lyd på din iPad? hvis ja så skal du eksportere dine diskrete kanaler som feks WAV eller andet format og importere dem i dit NLE hvorefter du kanalisere diverse tracks til hhv L,R,C,LFE,SL,SR hvis det altså er en 5.1 multikanals produktion.

Jeg bruger selv som regel Logic eller ProTools når jeg laver multikanalsaudio til reklame/spillefilm.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 16:59

Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Det lyder som om du er igang med at bevæge dig ud på dybt vand? Smile

Hvad er din primære opgave? Laver du multikanals lyd på din iPad? hvis ja så skal du eksportere dine diskrete kanaler som feks WAV eller andet format og importere dem i dit NLE hvorefter du kanalisere diverse tracks til hhv L,R,C,LFE,SL,SR hvis det altså er en 5.1 multikanals produktion.

Jeg bruger selv som regel Logic eller ProTools når jeg laver multikanalsaudio til reklame/spillefilm.
Det er kun noget jeg laver for sjov. Tænkte det kunne være spændende, hvis jeg kunne lave nogle fede lydeffekter der gik fra højttaler til højttaler i et 5.1 setup. Bare til egen fornøjelses og sjov skyld og ikke andet. Kender du til nogle demo videoer, med fede surround effekter fx som andre privat personer har lavet selv?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu