|
Beovision 6-26. HDMI Waoo box til DVI indgang |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Stony
Ny bruger Oprettet: 26-Januar-2021 Sted: Hobro Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Januar-2021 kl. 15:57 |
Kære forum Jeg har et Beovision 6-26 med 2 SCART indgange samt 1 DVI indgang. Jeg har netop fået den nye Waoo Airties 7410 tv-boks, der kun har 1 HDMI udgang. Ifølge specifikationerne er det en HDMI 2.0 med HDCP 2.2. Jeg prøvede først med en HDMI til SCART converter, men den leverer ikke det rigtige billedformat og opløsningen er for grumset. Jeg har ofte haft en pc tilsluttet DVI indgangen via en HDMI/DVI converter. Det fungerer fint og leverer et fint billede. Pc'en leverer en standard 1820/1080p opløsning. Men når jeg forbinder HDMI udgangen fra Waoo tv-boksen til DVI indgangen, får jeg ikke noget brugbart billede på skærmen, kun en masser striber og brudstykker af et billede. Jeg antager, at problemet skyldes, at DVI indgangen ikke kan modtage den opløsning, som TV-boksen sender, eller at det skyldes HDCP beskyttelsen? Jeg har søgt på internettet uden at finde en løsning, der med sikkerhed virker. Jeg har dog noteret mig, at man kan få en HDMI scaler, der kan up/downscale opløsningen og derved måske løse problemet. Jeg har også set at nogen mener en HDMI splitter måske kan fjerne HDCP beskyttelsen, hvis det er den, der er problemet. Er der nogen her, der har fundet en brugbar løsning på problemet? Er der nogen, der kender specifikationerne på DVI indgangen, og ved om den virker med HDCP eller ej? På forhånd tak for hjælpen :)
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er noget her til at blive klogere på. https://hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-dvi-hdmi-hdcp-connections-11-2004.html
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Stony
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Radiomand Som det fremgår af artiklen, burde man kunne overføre et video signal fra HDMI til DVI, men det er ikke nødvendigvis "bare lige", og det er jo også det, jeg selv har erfaret :) Så spørgsmålet er stadig hvad problemet med sammenkobling af en Airties 7410 HDMI udgang og en Beovison 6-26 DVI indgang helt præcis er, og hvordan det kan løses? Så krydser fingre for, at nogen derude har et godt forslag?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du ikke sætte airties til at sende i en lavere opløsning?
BV 6-26” med scart stik. Overvej at købe et nyt tv, du få så stor forbedring på billedet ved at skifte til noget moderne. Klaus |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Jeg har ikke løsningen, men syntes at du skal have mulighed for at læse dette link. Andet indlæg: Hilsen Carsten. |
|
Stony
Funktioner
Tak(0)
|
Hej KlausDM Desværre har Waoo blokeret de muligheder jeg er sikker på Airties tv-boksen har for at sende i en lavere opløsning ... Jeg har talt med Waoo, men de har ikke umiddelbart tænkt sig at ændre på det desværre, Som du ganske rigtigt skriver kan jeg selvfølgelig "bare" købe et nyt tv, men jeg går ind for at genbruge den elektronik vi har, så længe det giver mening. Og fjernsynet er i stand til at levere et glimrende billede, på DVI indgangen direkte fra min PC. Så i bund og grund er det et eller andet med konverteringen og opløsningen mellem TV-boksen og DVI indgangen, jeg skal have fundet en løsning på.
|
|
Stony
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Csell Tak for linket. Det løser ikke helt mit problem men viser dog, at andre har fundet en løsning på tilsvarende problemer. Så el eller endet sted derude, er der sikkert også en løsning på den konvertering, som jeg har brug for :) Så jeg leder selv videre og venter spændt på om andre i mellemtiden kommer med et forslag her :)
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alt den experimenterein kan hurtigt koste emere end hvad TVet er værd. B&O eller ej. CRT TVer er museumsgenstande og dyre i drift.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der ikke et menupunkt på boks hvor man kan vælge output opløsning? Selvfølgelig lidt svært at se på B&O skærmen, hvis det kun er flimmer. Men måske med en PC monitor som en hjælpe mellemløsning til indstilling?
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
C. Johansen
Guld medlem Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis der anvendes en modulator - altså ikke en converter - kan HDMI signalet laves om til en tv-kanal, som tv'ets tuner så kan modtage. FeinTech har modeller, der fungerer fint, og som kan købes hos Amazon.de.
Redigeret af C. Johansen - 26-Januar-2021 kl. 22:21 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kom forbi Hammel og hent et Pioneer 427. Du vil blive blæst bagover af billedkvaliteten i forhold til dit 6-26" Uanset hvad du køber af konverterbokse, gør kun billedet ringere. Det er - undskyld mig - penge ud af vinduet. Penge du lige så godt kunne bruge på et brugt tv der viser bedre billede end dit nuværende tv. Klaus (der har givet 1400 kroner for sit brugte 50" plasma tv).
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |