|
Videoredigeringsprogram |
Besvar |
Forfatter | |
Casper
Guld medlem Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Februar-2021 kl. 15:41 |
Hej.
Jeg søger et videoredigeringsprogram, som jeg skal bruge til at redigere i lidt hjemmevideoer, og behøver ikke at være på prof-niveau. Jeg har selv Googlet mig lidt rundt, men jeg vil også høre jer; Kan I anbefale noget? Helst ikke for dyrt. Gerne max 500-600 kr. På forhånd tak.
Redigeret af Casper - 11-Februar-2021 kl. 15:42 |
|
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4717 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Hvis det må være et gratis videoredigeringsprogram på på prof-niveau, vil jeg anbefale DaVinci Resolve. Black Magic Design har to versioner af deres Video Redigerings og Farve Korigerings software. Den ene kaldes DaVinci Resolve Studio og en licens koster 300 USD, hvis man ikke får den leveret sammen med et kamera. Den anden version DaVinci Resolve er gratis, som en slags reklame for firmaet og alle deres video produkter. Den gratis version kan ca 85-90% af det samme som deres Studio version. Men er begrænset til UHD opløsning. Begge kan kører på Windows, Mac eller Linux og kan downloades fra ventre kolonne i dette link: Det eneste de beder om er, at man registrerer sig med sin email. Personligt vil jeg anbefale en PC, i samme klasse som en Gamer PC, måske med en ekstra SSD. I Resolve bliver CPU'en brugt til at køre programmet, disk I/O, Fusion delen, kodning og decodning af codecs. Resolve udfører al sin billed behandling i GPU'en på Grafikkortet. Flere CUDA/OpenCL Cores er bedre. Til 4K video arbejde, anbefales en Grafikkort med min 8 GB vRam. En af måderne Black Magic Design har mulighed for at levere et gratis videoredigeringsprogram, er af bruge freeware versioner af decodning og encoding af de forskellige video codec. Citat Dwaine Maggart, BMD: 'Free Resolve on Windows does not support HEVC decoding.' Det kan løses ved at bruge Microsoft HEVC Video Extensions, som nogle steder koster USD$0.99 i visse perioder. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 11-Februar-2021 kl. 17:24 |
|
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Funktioner
Tak(0)
|
Shortcut er gratis og supernemt at bruge, men det har begrænsninger som fx ingen plough-ins.
Kik tutorialen
https://www.youtube.com/watch?v=hlDG90sbhQY |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvad med Windows 10 egen indbyggede?
Lavede et par YouTube video med det - det var super let (og gratis) DaVinci bruger min søn, det kan vist alt - men er også noget mere komplekst at komme igang med
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4717 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Citat: 'DaVinci Resolve training videos on our web page are now downloadable' Fra: https://forum.blackmagicdesign.com/viewtopic.php?f=21&t=93581&sid=0e80e1a86d1e1d59ae8e757b639aeb29 Hilsen Carsten. |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger powerdirector, koster ca 400 kr for et år, men så bliver den opdaterede. Har selv brugt da Vinci resolve. Men syntes der manglet lidt, og pro udgaven var for dyr. Så jeg gik over til powerdirector
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9402 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
Funktioner
Tak(0)
|
[QUOTE=Casper]
Jeg søger et videoredigeringsprogram, som jeg skal bruge til at redigere i lidt hjemmevideoer, og behøver ikke at være på prof-niveau./QUOTE]
Hvis det kun er til at klippe og klistre findes der nok ikke noget nemmere og bedre end Videoredo https://www.videoredo.com/en/Products_TVSuite_V6.html. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det skulle da lige være TMPGEnc MPEG Smart Renderer 6. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
Casper
Guld medlem Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for alle inputs, alle sammen!
Dem vil jeg læse godt igennem.. Jeg arbejder med Windows.
Redigeret af Casper - 12-Februar-2021 kl. 19:09 |
|
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
|
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger ProShow Gold, og brugte tidligere / har stadigvæk TMPGEnc Authoring Works 4 (er sikkert kommet i nyere versioner siden). Jeg købte Proshow Gold - så vidt jeg husker koster det ikke alverden og er et fint videoredigeringsprogram. TMPGEnc var også godt.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |