|
Nad m22 / DAC? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Babiel
Ny bruger Oprettet: 02-Marts-2021 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Marts-2021 kl. 20:04 |
Hej
Er der mon en der har en god ikke for dyr løsning til min nad m22? Jeg bruger udelukkende forstærkeren til at høre musik fra på pc`n. Men kunne godt tænke mig en mulighed for at skrue ned andre steder en selve pc`n. Tænker om det ikke er en god ide med en DAC ? Feks. Mvh Dennis |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en lidt dyr forstærker til en sådan løsning.
Hvordan er PC tilsluttet forstærkeren?
|
|
Babiel
Funktioner
Tak(0)
|
Fordi jeg lige har købt såen mini pc asus pn62s er den er tilsluttet via hovedtelefon stikket over i to phono kabler ..
Ellers var den tilsluttet et lykkert lydkort i en stationær pc phono til phono, men den kunne desværre ikke mere.. Men det ser ud som om man kan tilslutte sin lyd fra pc til DAC via USB?
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan sagtens forgængeren blev rost i forhold til prisen. Der er dyrer alterniver, men den burde kunne give en god lyd fra sig
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
Babiel
Funktioner
Tak(0)
|
Forstår ikke ....du tænker at det er en god løsning at slutte en af de to DAC til?
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
Babiel
Funktioner
Tak(0)
|
Vil det sige jeg trækker lyd via et usb fra min pc (er det lige meget om det er et usb a eller c?) til min DAC og så 2 phono fra DAC til forstærkeren?
|
|
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
|
|
Babiel
Funktioner
Tak(0)
|
Okey...tak for hjælpen..:)
|
|
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 579 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg synes helt ærligt at din amp er for fed, til de DACs du har fundet.
Hvis jeg var dig, var jeg gået op i kvalitet, eller på brugt markedet og fundet noget til samme pris (gerne mere) da du nok vil få mere for pengene her. Husk at lede efter en kombineret pre-amp og dac, hvis Danville have volumen kontrol andetsteds end PC’en. |
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Babiel
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar...
Som sagt er min m22 sat til min pc via hovedtelefon stikket og et hdmi til fladskærm. Hører musik og streamer film med det her setup. Men hvis jeg ikke slukker min forstærker før min pc kommer der en grim skratten fra højtalerne og jeg føler virkelig jeg mangler noget kontrol over forstærkeren . Har siddet og læst om den der Topping E30 den bliver virkelig rost og et prisleje der passer til min pengepung pt..;) Men har ikke meget forstand på hi-fi så al hjælp og forslag er meget velkomne..:) Mvh
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |