|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Runedj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 14:52 |
|
Efter at have set nogle meget mørke billeder på min Toshiba LCD skærm der er forbundet til pc'en via et DVI -> HDMI kabel, gik det op for mig at en del gråtoner blev vist som helt sort.
Jeg kom herefter i tanke om at Otto fra TapeConnection på et tidspunkt skrev om at fjernsyn havde en anden skala hvor sort var defineret som under et vist niveau og ikke bare som 0. Det forklarer jo hvad der sker, men jeg havde ikke troedet at det også ville ske over en digital forbindelse. Jeg har leget lidt med powerstrip for at justere brightness og kontrast således at jeg kan se en hel gråtoneskala, men for det første så skal jeg slå det til hver gang jeg tilslutter fjernsynet til pc'en, og for det andet så virker det ikke på film. Hvad gør I? Jeg kan næppe være den eneste der har det her problem. Mvh Rune |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Det gælder også ved overførsel via DVI - det er selve pc'en og dens måde at vise gråtoneskalaen på. Det skal ikke justeres i powerstrip for den justerer desktoppen - ikke overlay mode hvor fuld skærm video skal afspilles. Det er vigtigt at afspilning af film foretages i fuld skærm overlay mode, ikke i et vindue. Du kan ofte i grafikkortets drivere justere ovelay mode, men ellers afhænger det af den mediaplayer du benytter og dens måde at håndtere overlay mode på. I nogle mediaplayers eller filtre er der mulighed for at konvertere mellem PC->TV settings eller omvendt Her er et eksempel fra Radeons driverpanel Der er desværre ikke nogen faste løsninger - det afhænger som du kan se af mange faktorer, såsom benyttet grafikkort og drivere, directshowfiltre/decodere, mediaplayers osv. Det er blot endnu en af de mange udfordringer der er når man vil have et mediacenter som i bund og grund er en PC til at "spille ordentligt" med en skærm der er bygget til at være TV og ikke en computermonitor. Redigeret af spawn - 16-Oktober-2006 kl. 16:37 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
Runedj ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
|
Er der nogle du kan anbefale? Jeg har prøvet VLC Media Player, hvor der er virkeligt mange indstillingsmuligheder, men det er ikke lykkedes mig at finde noget der passer. Jeg har samme grafikkort som dig, og har også med held prøvet at ændre indstillingerne for video i ATI controlcenter, problemet er at næste gang jeg tænder for skærmen er indstillingerne væk. Hvis jeg kunne indstille det i et codec ville det være super. Eksisterer samme problem ved VGA-tilslutning? Der må skærmen jo vide at det er en PC der er tilsluttet! |
||
![]() |
||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
Det er ikke noget jeg er ekspert i, men ham der har strikket vores HTPC i butikken sammen siger at VLC generelt klipper sort-niveauet. Theatertek kan anbefales.
Hvis ellers skærmen er lavet nogenlunde ordentligt, så "forventer" den PC-levels på VGA-indgangen, og problemet vil dermed ikke eksistere dér. (endnu en årsag til at bruge VGA på de mange TV der kan køre 1:1 på VGA og ikke HDMI...) |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg vil som en afslutning her sige at jeg har prøvet TheaterTek, men kunne ikke umiddelbart finde ud af at hæve sort-niveau i det program.
Til gengæld har jeg fundet ud af at ffdshow, som er et codec der kan afkode mange video og audio-formater, faktisk giver mulighed for lige netop at ændre output niveauet. Og det bedste er næsten at den husker det så man ikke skal ind og rode hver gang man ser film fra PC. http://sourceforge.net/projects/ffdshow ![]() |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
ffdshow er et fantastisk program. Redigeret af JesperLund - 31-Oktober-2006 kl. 21:44 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |