|
Nye aktive studio monitors lav lydstyrke |
Besvar |
Forfatter | |
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Maj-2021 kl. 11:28 |
Jeg har et sæt nye Mackie MR524 som jeg først har tilsluttet til min rotel a11 tribute (overkill jeg ved det), super lave lydstyrke den skal op omkring 60 ud af 100 for at lyden er høj.
Nad 1000 kontrolfostærker så er lyden normal i lydstyrken kl 12 er lyden høj og og allerede fra kl 7-8 er der lyd, på min rotel er der første omkring 50 ud af 100 Hvorfor denne store forskel i lydstyrken ? Anden ting er at højtaleren har lidt knitren som hvis man spiller en lp,staisk støj, som jeg går ud fra er fordig min pc og resten af mit hifi anlæg samt højtalerne er tilsluttet samme strømskinne, min mus går i højtalerne Er det en korrekt antagelse ? Bruger kvalitets rca til trs
Redigeret af gasolin - 19-Maj-2021 kl. 11:29 |
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan ikke forklare hvorfor der er så stor forskel på outputtet på din Rotel og NAD, men de giver (eller burde i hvertfald give) et almindeligt -10dBu signal begge to. Dine Mackie vil dog gerne have +4dBu "professionelt" inputsignal som prof-udstyr er designet til. Kunne tyde på at din NAD er tættere på dette end din Rotel.
Din "knitren" kan jeg ikke hjælpe dig med, kan være så meget. Det er bare igang med at fejlsøge.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Det var bare pga højtaleren og pc var tilsluttet samme strømskinne, lige som 2 guitar forstærker kan brumme hvis de er tilsluttet samme strømskinne
Lige pt bruger jeg rca til rca kan bare ikke lig toppen på mit halv professionelle rca til trskable
|
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Min rotel er på 1 volt preout
Min nad 1000 er max output level 12 volt
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |