|
Chromecast DR P-et eller DR P-én Google assistent |
Besvar |
Forfatter | |
ClausBP
Super bruger Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 339 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-August-2021 kl. 11:33 |
Hej!
Tidligere har jeg til Google assistent sige: "Hey Google - Spil DR P1" og så afspillede den P1 via TuneIn Nu får jeg beskeden: "Jeg har ledt efter DR P-én men enten er indholdet ikke tilgængeligt eller også kan det ikke afspilles lige nu" Den kan altså ikke håndtere én / et problematikken mere. P2, P3 og P8 Jazz fungerer fint. Har I samme problem? Venlig hilsen Claus
|
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min forstår godt "afspil d-r-p-en" - Den skriver pænt "Spil DR P1" og svarer "ok, afspiller d-r-p-én på tune-in" - så her er problemet ikke....
|
|
miri
|
|
ClausBP
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Miri! Og du har prøvet for nylig? Det er opstået her de seneste dage... |
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøvet på 3 enheder i dag. Fra Pixel, Google Hub og Lenovo Smart Display (Lenovos Nest Hub) - virker på alle (fordelt på 2 Google konti)....
|
|
miri
|
|
ClausBP
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm – det er virkelig underligt...
|
|
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(1)
|
Virker også fint her.
|
|
ClausBP
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg prøvede at skifte sprog til engelsk i Google Assistant.
Derefter sagde jeg: "Play DR P1" - det virker. Dette virker også: "Spil DR P1 på TuneIn" Men "Spil DR P1" virker stadig ikke. Redigeret af ClausBP - 13-August-2021 kl. 07:10 |
|
danji
Super bruger Oprettet: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 384 |
Funktioner
Tak(1)
|
Lav en routine som work-around (det tilføjer "på tunein"). Så skal du ikke tænke mere over det :)
Redigeret af danji - 12-August-2021 kl. 08:53 |
|
Mvh dan.
|
|
ClausBP
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Dan! Smart workaround - det virker fint! Og så lærte jeg lige routine-funktionen at kende :-) |
|
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 287 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan gøres det?
Jeg har aldrig brugt rutiner, så jeg ville være taknemmelig for en trin for trin vejledning i det med tunein Derefter kan jeg sikkert godt gennemskue det og måske lave andre rutiner.
|
|
ClausBP
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Erik! Jeg bruger en iPhone 1. Du går ind i din Google Home App: 2. Vælg Rutiner 3. Tryk på + tegnet for at lave en ny rutine 4. Tryk på "Tilføj aktiveringsfunktion" og vælg "Stemmekommando" - det er den kommando, du gerne vil sige - i mit tilfælde: "DR P1" og tryk derefter OK og Udfør 5. Nu skal du vælge, hvad rutinen skal gøre: Tryk på "Tilføj handling" vælg i mit tilfælde "Afspil og styr medier" vælg "Radio" Skriv "DR P1 fra TuneIn" Tryk OK Gem Udfør Gem 6. Test rutinen ved at sige: "Hey Google - DR P1" God fornøjelse P.S. Se også denne video om emnet: |
|
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 287 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for det Claus.
Det prøver jeg i aften. Har godt nok android telefon, men der er nok ikke den store forskel i Home appen til ios og android. Det ser jo simpelt ud, så måske man skulle sætte sig lidt ind i rutiner for at bruge det på andre områder.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |